رویکرد نوین بیمه ملت در عملیات بیمه گری 

تمرکز بیمه ملت در صدور بیمه نامه هایی که نیاز اصلی صنایع و شرکتهای بزرگ است تغییرات زیادی را در ساختار مالی این شرکت ایجاد کرده که برخی از نتایج آن در صورتهای مالی آن مشاهده می شود .

به گزارش رصد روز، به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه پاشنه آشیل امروز شرکتهای بیمه ای عدم توجه و تمرکز بر صدور بیمه نامه هایسست که با داشتن ضریب خسارت منطقی بار مالی کمتری را برای شرکتهای بیمه ای به همراه دارد و از طرفی نیاز امروز بسیاری از صنایع در پوششهای بیمه ای استفاده از بیمه نامه هایی مانند مسئولیت، مهندسی، باربری، کشتی و…. است البته با توجه به شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی و عدم برآوردهای درست در این باره لزوم استفاده از بیمه های عمر و زندگی برای عموم جامعه الزامی به نظر می رسد.

بیمه ملت با ساز و کاری جدید در صنعت بیمه

بیمه ملت که از ابتدای سال جاری ضرب آهنگ خوبی را آغاز کرده بود در پایان ۸ ماهه سال جاری علاوه بر اینکه توانست رکورد حق بیمه نامه های صادره سل قبل را ارتقا دهد و با قدرت از آن عبور کند بلکه در سایر بخشها مانند توانگری، سودسازی، مشارکتهای توسعه ای و… نیز مؤثر ظاهر شد و البته چیزی که در سبد رشته های بیمه ای این شرکت قابل ملاحظه است رویکرد تقویت صدور بیمه نامه هاییست که در مقدمه این گزارش از آنها سخن گفته شد.

بررسی ها نشان می دهد یکی از ارکان برنامه های مدیریتی این شرکت توجه به رشته هاییست که می تواند جدا از اینکه نیاز شرکتهای بزرگ و صنایع را در زمینه استفاده از خدمات بیمه ای مرتفع کند بلکه تراز مالی شرکت را نیز با بهبود همراه نماید. در پایان آبان ماه ۱۴۰۲ بیمه ملت ۳۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد و سهم و رشد بیمه نامه هایی مانند آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی، کشتی، هواپیما و باربری و بیمه نامه های زندگی در این مقدار قابل توجه بود.

بیمه آتش سوزی در سبد رشته های بیمه ای ملت سهم ۹ درصدی داشت و بیمه کشتی نیز ۱۰ درصد از حق بیمه های صادره از بیمه ملت را از آن خود کرد از سهم نفت و انرژی در حق بیمه نامه های صادره از این شرکت ۹ درصد دیده می شود و بیمه های زندگی نیز ۹ درصد از سبد حق بیمه های صادره این شرکت را برای خود می بیند. افزایش سهم رشته هایی مانند هواپیما، باربری و کشتی به نسبت مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که بیمه ملت رویکردی جدید را عملیاتی کرده که برخی از نتایج آن در جدیدترین گزارشات مالی این شرکت انعکاس یافته و در ادامه سال می تواند شعاع اثرگذاری خود را دوچندان کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار