سهم بیمه دی از بازار بیمه افزایش می یابد؟

بیمه دی که از اسفند 1383 به جمعع بنگاههای خصوصی و شرکتهای بیمه ای کشور اضافه در حالی برای یک رویداد بزرگ آماده می شود که برآوردهای فعلی این شرکت بیمه ای نیز مطلوب به نظر می رسد.

به گزارش رصد روز،در پایان سال قبل سهم بیمه دی از مجموع حق بیمه تولیدی کشور ۵.۴۷% بود که این مسئله در موضوع خسارت ۷.۳% نشان می دهد و قطعاً تلاش برای افزایش سهم از بازار بیمه مطلوب مدیران شرکتهای بیمه ایست که در نتیجه آن و انتفاع سهامداران ارکان مالی شرکت تقویت شده و توانگری شرکت بهبود می یابد. در عین حال در وضعیت قعلی اقتصاد ایجاد شرایط تثبیت و تقویت ساختار مالی با توجه به نوسانات فعلی خواهد توانست حاشیه امن خوبی برای شرکتها ایجاد کند که ببمه دی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیمه دی از ابتدای فعالیت خود تاکنون چهاربار دست به افزایش سرمایه زده که اولین بار در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ توانست سرمایه خود را با ۵۳ درصد افزایش از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۶ میلیارد ریال افزایش دهد. شهریور ماه ۱۳۸۹ بیمه دی بکیار دیگر از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سرمایه ۳۰۶ میلیاردی خود را با ۱۰۰% افزایش به ۶۱۱ میلیارد ریال رساند. این شرکت بیمه ای پس از ۶ سال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بار دیگر سرمایه خود را افزایش داد. درصد افزایش سرمایه بیمه دی در اردیبهشت نود و پنج ۳۰۹% بود و سرمایه ثبتی این شرکت از ۶۱۱ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. شهریور سال ۱۴۰۰ بیمه دی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه خود را از ۲۵۰۰ میلیارد ریال با ۱۳۸% افزایش به ۵ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال تغییر داد و این بار مدیران بیمه دی تصمیم دارند تا از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته و سایر اندوخته ها سرمایه خود را با ۲۵۷.۷% افزایش به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسانند.

تصمیمی که باعث خواهد شد تا بیمه دی در مسیر اخذ مجوز اتکایی قرار گیرد و ساختار مالی منسجم تری برای نگهداری سرمایه بیمه نامه ها در اختیار داشته باشد که این مسئله دو اتفاق را برای بیمه دی در پی خواهد داشت. اول اینکه سطح توانگری بیمه دی از ثبات و استحکام بیشتری برخوردار خواهد شد و دوم با تقویت ساختار مالی این شرکت بیمه ای قادر خواهد بود به سمت جذب پرتفوهای متفاوتی با سبد فعلی خود حرکت کند که قطعاً سهم این شرکت بیمه ای را از بازار بیمه افزایش خواهد داد.

بیمه دی که اولین شرکت پذیرفته شده در بازار فرابورس است سهامداران نام آشنایی دارد. در حال حاضر ۱۸.۰۹ درصد از سهام این شرکت در اختیار گروه مالی اقتصادی دی قرار دارد. بانک دی ۱۵.۸۴ درصد سهام بیمه دی را مال خود می بیند و سازمان اقتصادی کوثر نیز مالک ۵.۲۲% سهام این شرکت بیمه ایست که با این وضعیت افزایش سرمایه بیمه دی در کنار توانمندی سهامدارانش در می تواند آورده های قابل توجهی را رقم بزند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار