نگاهی به دو دستاورد بیمه پارسیان در شروع سال جاری

سهم ۱۰ درصدی بیمه پارسیان از صدور بیمه نامه و سهم ۲۳ درصدی از رشته درمان در کل صنعت بیمه

بیمه پارسیان با صدور بیش از 19 هزار میلیارد ریال حق بیمه ای تولیدی علاوه بر سهم 10 درصدی از صدور حق بیمه در کشور با 14 هزار و 116 میلیارد ریال حق بیمه صادره در رشته درمان سهم 23 درصدی در کل صنعت بیمه را به خود اختصاص داد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، با اعمال برخی تغییرات در نحوه صدور بیمه نامه ها در سال جدید و نیز حرکت صنعت بیمه به سوی صدور بیمه نامه های دیجیتالی که نهضت آن از حدود ۱۶ ماه پیش روندی جدی به خود گرفت رقابت شرکتهای بیمه ای در سال جدید وارد فاز جدیدی شد. افزایش نظارت بر نحوه جذب پرتفوی شرکتهای فعال در صنعت بیمه  که تا حدودی مانع نرخ شکنی های چالش آفرین خواهد بود عملاً ماراتن شرکتهای بیمه ای را نسبت به سالهای قبل جذابتر می کند. ضمن اینکه با آئین نامه جدید شوای عالی بیمه در خصوص ظرفیت مجاز نگهداری ریسک فضای رقابتی شرکتهای بیمه ای از سلامت بیشتری نسبت به همه سالهای گذشته برخوردارست که این مسئله نشان دهنده گام رو به جلوی صنعت بیمه است که باید به فال نیک گرفت.

رشته درمانی یکی از رشته های مورد بحث شرکتهای بیمه ای اگرچه با برخی تعدیلات در سال گذشته همراه بوده اما این مسئله به معنی کاهش اهمیت این رشته در صنعت بیمه نیست بلکه ترجمه صحیح آن افزایش کیفیت خدمات در قبال بیمه گذاران است.

براساس آمار بیمه مرکزی در فرودین ماه امسال بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در شرکتهای بیمه ای به ثبت رسید که بیمه های درمانی با ۶۱ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال سهم ۳۲ درصدی رابه خود اختصاص دادند که بالاترین سهم در بین همه رشته های بیمه ای در ابتدای سال جاری بود.

بیمه پارسیان با صدور بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال حق بیمه ای تولیدی علاوه بر سهم ۱۰ درصدی از صدور حق بیمه در کشور با ۱۴ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال حق بیمه صادره در رشته درمان سهم ۲۳ درصدی در کل صنعت بیمه را به خود اختصاص داد تا توجه بسیاری از کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کند.

این دستاورد در شرایطی برای بیمه پارسیان به دست می آید که با وجود ضریب خسارت بالا در رشته های درمانی تراز بیمه پارسیان در فرودین ماه بهترین تراز مالی شرکتهای بیمه ای بخش خصوصی بود که می تواند به عنوان یک الگوی مدیریتی مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار