بهار در بهار بانک تجارت

سه ماهه طلایی بانک تجارت با کسب ۶ عنوان

بهار 1403 در حالی برای بانک تجارت به پایان رسید که روایت آمارها حکایت از نتایج و عناوین قابل توجه برای این بانک دارد تا ظرفیت های یکی از بزرگترین بانکهای بورسی کشور بیش از گذشته آشکار شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز،بدون شک بهبود وضعیت بانکهای کشور مهمترین قدم در تحقق منویات اقتصاد مقاومتی و حرکت در جهت توسعه پایدار در اقتصاد بانک محور کشورست. از این رو اتفاقات قابل توجه در نظام بانکی نوید بخش بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار خواهد بود که نباید نسبت به انعکاس آن منفعل بود هرچند که مسیر مطالبه گری برای رسانه ها همواره ادامه دارست. شبکه بانکی کشور در ۵ سال اخیر موفق شد با پیاده سازی برخی مسائل و تغییرات مدیریتی امید را در رادوگاه تولید و اشتغال تقویت کند که نمونه های در بانکهای کشور قابل مشاهده است. حرکت بانکهای بزرگ از زیان به سمت سود، بهبود کفایت سرمایه و تغییر تراز و درآمدزایی از جمله اتفاقاتی بود که در شلکه بانکی در نیم دهه اخیر شاهد بودیم.

بانک تجارت از جمله بانکهاییست که نگاهی به مسیر حرکتی آن در سالهای گذشته یادآور توان مدیریتی در ایجاد تغییرست. پایداری سودآفرینی این بانک و قرار گرفتن در جمع بالانشین های گروه بانکی با وجود وسعت و متفاوت بودن کم و کیف انتظارات نشان می دهد که الگوی در حال اجرا در بانک تجارت متمایز با گذشته با هدف خلق ارزش و نشان دادن ظرفیت شبکه بانکی بوده که درآن منفعت تمام گروههای در ارتباط با آن به درستی لحاظ شده که روایت آمارها مؤید این ادعاست.

۶ عنوان در سه ماه / بانک تجارت کار را تمام کرد

سه ماهه طلایی بانک تجارت با کسب چند عنوان قابل توجه به پایان رسید تا ادامه سال برای سهامداران و سپرده گذاران آن با جذابیت بیشتری ادامه داشته باشد.

بانک تجارت در بهار ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد تا در مهمترین شاخصه شبکه بانکی بر فراز بانکهای فعال در بازار سرمایه بایستد. گفتنیست این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۹ درصدی داشت.

براساس گزارشات بانک مرکزی، بانک تجارت با پرداخت ۱۳ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری طی سه ماهه ۱۴۰۳ علاوه بر اینکه رتبه نخست بانکهای کشور را به دست آورد بلکه ۱۶ درصد تسهیلات اعطایی در این زمینه در سبد بانک تجارت مشاهده می شود.

این بانک در سه ماهه نخست سال جاری توانست مجموع درآمدهای عملیاتی خود را به ۲۷۷ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال برساند تا علاوه بر رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه دوم شبکه بانکهای خصوصی کشور از این حیث قرار گیرد.

درآمد اعطای تسهیلات بانک تجارت در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ با رسیدن به ۲۰۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال افزایش ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه را ثبت کرد تا بانک تجارت در این شاخص نیز رتبه دوم بانکهای بورسی کشور را به نام خود رقم بزند.

بانک تجارت در سه ماهه فروردین تا خرداد سال جاری با جذب بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۸ هزار میلیارد ریال سپرده توانست در مکان دوم بانکهای بورسی کشور قرار گیرد تا میزان اعتماد مردم به این بانک بیش از پیش آشکار شود.

با در نظر گرفتن هزینه های مرتبط با عملیات و میزان درآمدهای عملیاتی مشخص می شود در تراز بانک تجارت در پایان خرداد ماه به بیش از ۴۵ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال رسیده که این رقم بانک تجارت را در جایگاه دوم بانکهای خصوصی کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری قرار می دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط