سکانسی وایرال شده از فیلم مست عشق/ خواستگاری پارسا پیروزفر از هانده ارچل!

سکانسی از فیلم مست عشق با هنرنمایی هانده ارچل و پارسا پیروزفر را مشاهده فرمایید.

به گزارش رصد روز، مست عشق فیلم درام تاریخی عاشقانه محصول مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی و نویسندگی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده است‌.

فیلم برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را با نقش‌آفرینی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به تصویر می‌کشد.

علاوه بر هنرپیشگان ایرانی، بازیگران ترکیه‌ای از جمله بنسو سورال ، هانده ارچل و ابراهیم چلیککول نیز در مست عشق نقش ایفا کرده‌اند.

مست عشق فیلم درام تاریخی عاشقانه محصول مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی و نویسندگی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده است‌. فیلم برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را با نقش‌آفرینی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به تصویر می‌کشد. علاوه بر هنرپیشگان ایرانی، بازیگران ترکیه‌ای از جمله بنسو سورال، هانده ارچل و ابراهیم چلیک‌کول نیز در مست عشق نقش ایفا کرده‌اند.

خبر ساخت فیلمی با موضوع شمس و مولانا به کارگردانی فتحی، در شهریور ۱۳۹۸ اعلام شد. با مشخص شدن بازیگران نقش‌های اصلی، از مهر همان سال فیلم‌برداری کلید خورد و حدود سه ماه ادامه یافت؛ اما طبق گفتهٔ کارگردان و تهیه‌کننده، اختلافات مالی سرمایه‌گذاران و نیز دنیاگیری کووید-۱۹ بخش مهمی از کار را ناتمام گذاشت. سکانس‌های باقی‌مانده سرانجام در آذر ۱۴۰۰ تکمیل و فیلم به مرحلهٔ پس‌تولید رسید.

مست عشق از ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سینماهای ایران به نمایش درآمد. فروش فیلم در گیشه از ۹۲ میلیارد تومان گذشت و آن را به دومین فیلم پرفروش سال و نیز پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران بدون درنظرگرفتن نرخ تورم تبدیل کرد.

خلاصه داستان
این فیلم برداشتی آزاد از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است و رابطهٔ عارفانه مولانا را با شمس تبریزی به تصویر کشیده است. همزمان حملهٔ مغول به ایران رخ داده و تأثیر فراوان شمس بر صلح‌طلبی میان جنگ و زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان در طول روایت داستانی مشاهده می‌شود.

در بخش دیگر فیلم، مثلث عشقی شمس، علاالدین (پسر مولانا) و کیمیا خاتون (دخترخواندهٔ مولانا) روایت می‌شود.

در یک‌سوم پایانی فیلم، داستانک شخصیت اسکندر پررنگ می‌شود که جنگجویی نظامی است و با مغول‌ها مقابله می‌کند. او که از مریدان مولانا است، تحت تأثیر شمس متحول می‌شود. اسکندر در پایان به معشوقهٔ خودش مریم می‌پیوندد و همراه با مولانا ، با رقص سماع به آرامش می‌رسد.

پیش‌تولید
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اعلام شد قرار است یک اثر سینمایی از داستان زندگی شمس و مولانا ساخته شود. اثری به نام مست عشق که حسن فتحی آن را کارگردانی کرده و مهران برومند تهیه‌کنندهٔ آن است. گفته می‌شد که پیش از شروع فیلمبرداری، حدود ۳ سال برای پیش‌تولید این پروژه زمان صرف شده است.سرمایه‌گذاران فیلم شرکت‌های سیماریا (به انگلیسی: Simarya Film Production) و دیجیتال داناتلار (به انگلیسی: Dijital Danatlar) هستند.

انتخاب بازیگران
نخستین حاشیهٔ فیلم، ماه‌ها قبل از آغاز فیلمبرداری شکل گرفت؛ هنگامی که برخی رسانه‌ها از انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا سخن گفتند. همین سبب شد تا انتقاداتی صورت بگیرد که چرا برای یک شاعر ایرانی باید بازیگر ترک انتخاب شود. در همان زمان، برخی عوامل اصلی فیلم، این خبر را تأیید و برخی دیگر آن را تکذیب کردند. حتی فرهاد توحیدی، نویسنده فیلم‌نامه در گفت‌وگویی صراحتاً از انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا حمایت کرد. تنها ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه بود که حسن فتحی در گفت‌وگویی اعلام کرد که بازیگر نقش مولانا، به‌مانند نقش شمس، قطعاً ایرانی خواهد بود. فردای این گفت‌وگو، اعلام شد که پارسا پیروزفر در نقش مولانا بازی خواهد کرد. این هم مثل خبر انتخاب شهاب حسینی بازتاب‌های مثبتی داشت و بسیاری این دو را گزینه‌های خوبی برای مولانا و شمس دانستند.

فیلم‌برداری
در ۱۶ مهر ۱۳۹۸ فیلم‌برداری مست عشق‌ آغاز شد. پس از یک شروع پرسروصدا و آغاز فیلمبرداری، عوامل فیلم در طول یک‌ماه شروع به انتشار اخبار فیلم کردند. اخباری که طی آن، از گریم‌های شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقش‌های شمس و مولانا رونمایی شد. اما دامنه حواشی از جایی آغاز شد که دیگر خبری از این فیلم به بیرون درز نکرد. اواخر پاییز ۱۳۹۸ بود که خبر رسید پیش‌تولید سریال جیران در تهران آغاز شده و فتحی که در حال فیلمبرداری مست عشق در ترکیه است، هم‌زمان پیش‌تولید سریال جدیدش را نیز آغاز کرده است.

تقریباً تمامی مراحل فیلمبرداری مست عشق در شهر قونیه کشور ترکیه انجام شده است.

از مست عشق به‌عنوان یکی از غایبان بزرگ جشنواره بین‌المللی فجر آن سال سخن گفته می‌شد. فیلم فتحی که پس از یک پیش‌تولید پرسروصدا، تولید آرامی را پشت‌سر می‌گذاشت خیال همگان را راحت کرد که تولید در مسیر طبیعی خود پیش رفته و احتمالاً نخستین رونمایی از آن در جشنواره فجر خواهد بود. اما حسن فتحی بدون اشاره به‌دلیلی اعلام کرد که در آن سال فیلمی در جشنواره نخواهد داشت. دو هفته بعد از این اظهارنظر، ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فجر، صراحتاً اعلام کرد که مست عشق ضمن اینکه همچنان درحال فیلمبرداری است، بلکه در ایران هنوز مجوز ساخت ندارد و نمی‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار