شرایط و چگونگی معافیت از پرداخت مالیات خانه‌های خالی

محمد جامع درخصوص سامانه املاک و اسکان و شرایط و چگونگی معافیت از پرداخت مالیات خانه‌های خالی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش رصد روز، محمد جامع درخصوص سامانه املاک و اسکان و شرایط و چگونگی معافیت از پرداخت مالیات خانه‌های خالی توضیحاتی ارایه کرد.

وی درباره آخرین وضعیت قوانین مربوط به خانه‌های خالی اظهار کرد: بر اساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ درباره خانه‌های خالی مصوب شد، تمام افراد موظف هستند محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

وی افزود: این املاک شامل تمام املاکی است که سند آن به نام مالک در سازمان ثبت و اسناد صادر شده است و تحت مالکیت وی شناخته می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: افرادی که اطلاعات ملک خود را در سامانه ثبت نکنند، ملک آنها به عنوان خانه خالی شناخته می‌شوند و بر اساس قانون، مشمول مالیات و جرایم مربوطه خواهند شد؛ بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد استفاده از معافیت مالیاتی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

جامع در مورد معافیت مالیاتی عنوان کرد: وفق بند «ج» ماده ۱ قانون ساماندهی، صاحبخانه‌هایی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و افراد تحت پوشش بهزیستی با تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد اجاره دهند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.

وی ادامه داد: مستند به بند «ب» ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مالکانی که قرارداد اجاره خود را به مدت دو سال با مستاجر ببندند، شامل ۷۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند و اگر قرارداد سه‌ساله باشد، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان درباره وظایف شهرداری‌ها درخصوص خانه‌های خالی عنوان کرد: وظایف شهرداری‌ها شامل شناسایی و معرفی خانه‌های خالی است و مالیاتی که این افراد پرداخت می‌کنند، به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد تا در بافت‌های فرسوده هزینه شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار