شرکت آب و فاضلاب استان قم پاسخ دهد / ۵۷ میلیون مترمکعب آب بدون درآمد حاصل چه مدیریتی است؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه یکی از چالشهای پیش روی کشور طی سالهای گذشته و سالهای پیش رو مسئله آب است اما در برخی از استانها مشاهده می شود که تدبیری در جهت مدیریت منابع آب و تبدیل میلیونها مترمکعب به آب به درآمد وجود نداشته و در و...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه یکی از چالشهای پیش روی کشور طی سالهای گذشته و سالهای پیش رو مسئله آب است اما در برخی از استانها مشاهده می شود که تدبیری در جهت مدیریت منابع آب و تبدیل میلیونها مترمکعب به آب به درآمد وجود نداشته و در واقع باید گفت تلاشهایی که در این حوزه صورت گرفته در واقع به جز هزینه سرباز هیچ خروجی دیگری نداشته است. شرکت و آب و فاضلاب استان قم طبق گزارش حسابرس در دو سال ۹۸ و ۹۹ با ابهاماتی در زمینه سوءمدیریت در جهت تبدیل میلیونها مترمکعب آب به چرخه درآمدی روبروست.

طبق گزارش حسابرس در سال ۹۹ به میزان ۲۸ میلیون مترمکعب معادل ۲۲ درصد آب خریداری شده و در سال ۹۸ به میزان ۲۹ میلیون مترمکعب معادل ٢٢.۵ درصد آب خریداری شده، آب بدون درآمد وجود داشته در این خصوص هم مواردی از جمله قرائت های برآوردی و صفر و انشعابات غیرمجاز و شبکه‌های فرسوده قابل ذکر است همچنین در سال قبل حدود ۲۹ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده تولید شده لیکن درآمدی از تحویل پساب به استفاده کنندگان از جمله شهرک صنعتی و شهرداری‌ها تحصیل نشده.

2022 01 31 02 07 46 صورتهای مالی سال 1399.pdf

باید دید در شرایطی که کشور از طرفی با چالش اقتصادی روبروست و در طرف دیگر باید از حداکثر ظرفیت برای مقابله با بحران آب استفاده کرد چرا باید شاهد این مسئله باشیم که شرکت آب و فاضلاب استان قم با این سوءمدیریت همراه باشد.

لازم به ذکر است بهای فروش هر متر مکعب آب شرب در بخش خانگی روستایی ۵۱۰ تومان و شهری ۶۵۸ تومان است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار