شمشیر فرعون مصر کشف شد+ عکس

باستان شناسان پس از اکتشافات حیرت انگیز در مصر، موفق به کشف شمشیر فرعون مصر شدند. این شمشیر متعلق به کیست و در کدام منطقه پیدا شده.

به گزارش رصد روز، باستان شناسان پس از اکتشافات حیرت انگیز در مصر، موفق به کشف شمشیر فرعون مصر شدند. این شمشیر متعلق به کیست و در کدام منطقه پیدا شده.

مصر باستان و اهرام ثلاثه یکی از اسرارآمیزترین مکان‌ها روی کره زمین است که بعضی از رازهای آن فاش شده و بسیاری زیر خروارها خاک و لابه‌لای هزاران قطعه سنگ، مدفون مانده است. به تازگی گروهی از باستان شناسان موفق به کشف شمشیری شده‌اند که ظاهرا متعلق به یکی از بزرگ‌ترین فرعون‌های مصر است.

شمشیر فرعون مصر کشف شد
رامسس دوم که از او به عنوان بزرگ‌ترین فرعون پادشاهی نوین مصر یاد می‌شود، مرزهای امپراتوری خود را تا سوریه و سودان گسترش داد و با سیاست و کیاستی که داشت، موفق شد سال‌ها حکمرانی کند. کشف یک شمشیر که به اعتقاد محققان متعلق به اوست، گام مهمی در راستای شناخت بیشتر این فرعون و زمانه اوست.

3 136

جنس این شمشیر از برنز بوده و در یک قلعه نظامی باستانی در استان بحیره واقع در شمال شرقی مصر و جنوب اسکندریه پیدا شده است. حکاکی‌های روی این شمشیر مزین به یک کارتوش است (طرحی بیضی شکل) که نشان می‌دهد نام داخل آن یک اسم سلطنتی است.

گفتنی است که رامسس دوم یکی از مهم‌ترین فراعنه مصر بوده که لقب رامسس کبیر دریافت کرده و یافته‌های تازه باستان شناسان می‌تواند کمک بزرگی به شناخت امپراتوری او و جزئیات مهم دیگر بکند. طی سال‌های گذشته، شاهد کشف معبد ویژه این فرعون و ۲۰۰۰ کله قوچ بودیم که مربوط به دوران امپراطوری اوست. همچنین قسمتی از مجسمه باستانی رامسس دوم در همین معبد پیدا شده است.

 

فرعون

فرعون

باستان شناسان معتقدند قلعه‌ای که شمشیر در آنجا پیدا شده، به منظور حراست و محافظت از مرزهای مصر و دفاع از جان رامسس دوم در مقابل قبایل ساکن در لیبی امروزی ساخته شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار