شوخی فاطمه مهاجرانی با یک خبرنگار+ ویدیو

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در حیاط پاستور با یک خبرنگار شوخی جالبی کرد.

به گزارش رصد روز، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در حیاط پاستور با یک خبرنگار شوخی جالبی کرد.

 

سخنگوی دولت به خبرنگار: حیف قد بلندت که بخواهی خم شوی!

 

فاطمه مهاجرانی (زادهٔ مرداد ۱۳۴۹) مهندس مکانیک و سیاستمدار ایرانی است که در ۷ شهریور ۱۴۰۳ به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب گردید.او نخستین زن در ایران است که این سمت را بر عهده گرفته است.

مهاجرانی پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بود و در ۲۶ مهر ۱۳۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم، به‌عنوان‌ رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان انتخاب شد و در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ از این سمت خداحافظی کرد.[۴] وی یکی از داوران مسابقه میم مثل معلم شبکه دو تلویزیون ایران نیز می‌باشد.

زندگی شخصی
مهاجرانی در مرداد ۱۳۴۹ در اراک به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد و در همین دانشگاه با فوق لیسانس رشته مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شد. او برای تحصیلات تکمیلی، بورسیه دکتری رشته رباتیک از دانشگاه بونل لندن را کسب کرد اما به دلایل خانوادگی امکان ادامه تحصیلات در آنجا را پیدا نکرد. مهاجرانی سپس مدرک فوق لیسانس در رشته استراتژی را در دانشگاه هریوت-وات اسکاتلند گرفت و دکترای خود را در رشته مدیریت کسب‌وکار ادامه داد.

فعالیت‌ها و سوابق
مهاجرانی در مهر ۱۳۹۶ از سوی محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم به‌عنوان رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان انتخاب شد. در سال‌های اخیر نیز مهاجرانی به‌عنوان عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ارشاد در رشته مدیریت بازرگانی فعالیت کرد که چهره‌هایی با سابقه اصلاح‌طلبی در تأسیس آن نقش داشته‌اند. نام مهاجرانی در فهرست اعضای شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم که ریاست آن بر عهده محمدجواد ظریف بود قرار داشت. در ۷ شهریور ۱۴۰۳ مهاجرانی به‌عنوان سخنگوی دولت چهاردهم انتخاب شد.

دیدگاه‌ها
در ۱۳ تیر ۱۴۰۳ هنگامی که مهاجرانی کمتر شناخته شده بود، در تجمع انتخاباتی مسعود پزشکیان در اراک بیان‌کرد: «من به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهیدی دیگری بر خاک بیفتد. اجازه نمی‌دهیم اندکی تمامیت‌خواه، کوچه‌های ما را پر از خون جوانان‌مان کنند.» امیر شهیدی، پدر مهرشاد شهیدی در شبکه اجتماعی ایکس، این گفته‌های مهاجرانی را «سوءاستفاده از نام» پسرش و «بی‌اخلاقی سیاسی» نامید و اعلام کرد که خانواده شهیدی، از هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ حمایت نخواهند کرد.

حمایت از قاسم سلیمانی
مهاجرانی هنگامی که رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان بود در سال ۱۳۹۸ بیان‌کرد: «امیدوارم بتوانیم دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که برای حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به سرمشق قاسم سلیمانی نگاه کنند.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار