شوک جدید به استقلال/ ابوالفضل جلالی به سربازی می رود

تلاش‌ها برای معافیت ابوالفضل جلالی تاکنون نتیجه نداده و او تا این لحظه برای فصل آینده قطعا سرباز است.

به گزارش رصد روز، ابوالفضل جلالی این فصل یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های استقلال بود و با عملکرد خوب خود به یکی از مهره‌های مورد علاقه نکونام تبدیل شد.

مدتی پیش اخبار سرباز شدن وی سروصدای زیاد به پا کرد و گفته می‌شود تلاش‌ها برای معافیت ابوالفضل جلالی تاکنون نتیجه نداده و او تا این لحظه برای فصل آینده قطعا سرباز است.

 

ابوالفضل جلالی با نام کامل سید ابوالفضل جلالی بورانی (زادهٔ ۵ تیر ۱۳۷۷، آمل) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع چپ برای باشگاه فوتبال استقلال در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

جلالی فوتبال خود را از ۸ سالگی و با تیم محلی گلای آمل آغاز نمود و در سال ۱۳۸۸ توسط مورد توجه استعدادیاب‌های باشگاه فوتبال پدیده ساری قرار گرفته و به این تیم پیوست. او تا سال ۱۳۹۵ در تیم‌های پایه این باشگاه مشغول بازی بود و در این سال وارد آکادمی باشگاه فوتبال سایپا شد. وی در سال ۱۳۹۷ و در ۲۰ سالگی به تیم اصلی سایپا راه یافت.

سابقه باشگاهی
سایپا
ابوالفضل جلالی از تیم‌های پایه سایپا توانست به تیم بزرگسالان سایپا و لیگ برتر راه یابد. وی توانست اولین و تنها گل خود با پیراهن سایپا در مقابل پیکان از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر برساند.

استقلال
ابوالفضل جلالی پس از دعوت به تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران، مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفت و با توجه به موافقت باشگاه سایپا برای صدور رضایتنامه وی برای استقلال، او با نظر مثبت فرهاد مجیدی در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ با قراردادی دوساله به استقلال پیوست. مبلغ رضایتنامه دریافتی باشگاه سایپا در رسانه‌ها دو میلیارد تومان ذکر شده است.

فصل ۱۴۰۱–۱۴۰۰
وی در اولین فصل حضورش در استقلال با توجه به مصدومیتی که داشت فرصت بازی زیادی به دست نیاورد و اولین بازی خود را با پیراهن استقلال در هفته چهاردهم لیگ لیگ بیست و یکم در مقابل مس رفسنجان انجام داد.

فصل ۱۴۰۲–۱۴۰۱
دومین فصل حضور ابوالفضل جلالی در استقلال با تغییر کادر فنی استقلال همراه بود و ریکاردو سا پینتو به عنوان سرمربی استقلال معرفی شده بود. وی همچنین توانست در این فصل اولین گل خود را با پیراهن استقلال در بازی مقابل تراکتور به ثمر برساند و در نهایت این بازی ۷ – ۱ به سود استقلال به پایان رسید.

فصل ۱۴۰۳–۱۴۰۲
این فصل استقلال دوباره دچار تغییرات کادرفنی شد و جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد. ابوالفضل جلالی در این فصل درخشان تر ظاهر شد و با پاس گل های متعدد رضایت هواداران استقلال را کسب کرد.

دوران ملی
زیر ۲۳ سال ایران
ابوالفضل جلالی سابقه دعوت شدن به تیم ملی فوتبال امید ایران توسط فرهاد مجیدی را برای مسابقات انتخابی المپیک دارد.

ایران
ابوالفضل جلالی برای اولین بار توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. و اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی فوتبال سوریه انجام داد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
ابوالفضل جلالی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و با ۲۴ سال سن جوانترین عضو کاروان تیم ملی ایران در سفر به قطر شد وی برای بازی در مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا دقایقی فرصت بازی پیدا کرد و عملکرد بسیار قابل قبولی داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار