صدور کارت سوخت در دولت سیزدهم به در بسته رسید

تأکید قانون بودجه برای کاهش این زمان به کمتر از یک‌هفته که قرار بود با بهره‌برداری از سامانه ثبت‌آنلاین کارت سوخت برای تمامی متقاضیان، انجام گیرد، محقق نشده است.

به گزارش رصد روز، قرار بر این بود که در دولت سیزدهم صدور کارت سوخت به کمتر از یک‌هفته برسد، از بهمن‌ماه سال گذشته، امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای متقاضیان فراهم شود و انتظار صدور کارت از یک‌ماه به ۱۰ روز کاهش یافت اما این انتظار از بهمن‌ تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق نشد.

از خرداد ماه سال جاری امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت فقط برای خودروهای نوشماره فراهم شد و همچنان متقاضیان کارت‌های المثنی سوخت، امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین درخواست را ندارند.

علاوه بر این از خردادماه امسال امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت فقط برای خودروهای نوشماره فراهم شد و هنوز متقاضیان کارت‌های المثنی سوخت، امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین درخواست را ندارند.

حالا اما این تأخیر از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت پژوهش و توسعه ناجی درحالی است که طبق تأکید قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در تبصره ۴ این قانون “فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری وزارت نفت حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به متقاضیان را به کمتر از یک هفته کاهش دهد.

پس از تحقق این امر وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت تابعه ذی­ربط تصمیمی اتخاذ نماید که حداقل نود و پنج درصد (۹۵%) خودروهای بنزین سوز و نفت گازسوز صرفاً از کارتهای سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.”

اردیبهشت ماه اسمال بود که جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفته بود: بود یکی از راهکارهای مدیریت بنزین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت خودروها است. ۱۹.۵ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده است و امروز همکاران ما در شرکت پالایش پخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارت سوخت صادر می‌کنند.

اوجی در ادامه با اشاره صدور کارت‌های سوخت اظهار کرد: طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، کارت سوخت از یک ماه تا کمتر از دو هفته صادر می‌شود و استفاده از کارت سوخت خودروها تکلیف قانونی است و قانون گذار به درستی تشخیص داده است که به جهت مدیریت مصرف بنزین این نکته در سال جدید جدی گرفته شود و عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت خودرو انجام شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار