عاشقانه ی همسر سیدحسن خمینی+ عکس

پست جدید فاطمه دانش پژوه همسر سیداحمد خمینی در فضای مجازی پر بازدید شده است.

به گزارش رصد روز، تصویری از عاشقانه فاطمه دانش پژوه و همسرش سید حسن خمینی را مشاهده میکنید.

سید احمد خمینی ۲۰ ساله (متولد ۴ خرداد ۱۳۷۷) در شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) با فاطمه دانش پژوه نتیجه آیت الله العظمی گلپایگانی عقد کرد. یکی از تفریحات ایشان قبل ازدواج عکاسی در دل طبیعت همراه با پدرشان بود.

3 159

سید حسن مصطفوی (زادهٔ ۱ مرداد ۱۳۵۱) مشهور به سید حسن خمینی، سیاست مدار اصلاح طلب، روحانی شیعه ایرانی است. وی متولی آرامگاه سید روح‌الله خمینی، سرپرست مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی و عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.او فرزند سید احمد خمینی و نوه سید روح‌الله خمینی است.

زندگی شخصی و تحصیلات

تولد و نسب خانوادگی

وی در ۱ مرداد ۱۳۵۱ در قم زاده شد. پدر و مادرش هر دو از سادات به‌شمار می‌آیند. مادرش سیده فاطمه طباطبایی دختر سلطانی طباطبایی از سادات طباطبایی بروجرد است. مادر فاطمه نیز صدیقه نام داشت که فرزند سید صدر الدین صدر از مراجع ثلاث و نوه سید حسین طباطبایی قمی از مراجع وقت بود. پدر سید حسن، سید احمد خمینی فرزند سید روح‌الله خمینی و خدیجه ثقفی دختر میرزا محمد ثقفی است.سید حسن خمینی ۲ برادر به نام‌های سید یاسر و سید علی دارد.

دوران کودکی و نوجوانی
وی دوران کودکی را به تناوب در قم و نجف، در کنار پدر بزرگ مادری، سلطانی طباطبایی و پدر بزرگ پدری، یعنی سید روح‌الله خمینی سپری کرد.

ازدواج

فرزندان سیدحسن خمینی، فرشته خمینی (سمت‌راست) و نرگس خمینی (سمت‌چپ) در مراسم سالگرد روح‌الله خمینی
وی با ندا (فاطمه) موسوی بجنوردی دخترسید محمد موسوی بجنوردی ازدواج کرده‌است و چهار فرزند دارد.

تحصیلات
تحصیلات کلاسیک

سید حسن خمینی دوران تحصیلات ابتدایی را در نجف (مدرسه علوی) شروع کرده و در مدارس ۱۹ دی و پارس (قم) و مدرسه نیکان تهران ادامه داده و نهایتاً این دوره را در مدرسه حبیب ابن مظاهر جماران به پایان برد. انتخاب مدرسه اخیر به دلیل ملاحظات امنیتی صورت گرفته بود. دوره راهنمایی و پایه‌هایی از دوره دبیرستان وی در مدرسه نیکان سپری شده اما در سال ۱۳۶۶ (در سال دوم دبیرستان) عازم جبهه می‌شود و در سال ۱۳۶۹ در حالیکه سال چهارم را به‌طور متفرقه گذارنده بود، دیپلم ریاضی خود را اخذ می‌کند.

تحصیلات حوزوی

وی در سال ۱۳۶۸ تحصیلات حوزوی خود را شروع کرده و چهار سال بعد روحانی می‌شود. وی ابتدا در مدرسه رضویه و مدرسه کرمانی‌ها مقدمات را خوانده و از سال ۱۳۷۲ به تحصیل در سطوح عالی می‌پردازد و تمام این مدت را در منزل پدر بزرگ خود سیدمحمدباقرسلطانی طباطبایی (قده) می‌گذارند. وی در شهریور ماه سال ۷۳ توسط پدربزرگ مادری خود در نزد سیداحمد خمینی عمامه به سر گذاشت.

تولیت مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی
سید حسن خمینی، در پی درگذشت پدرش، سید احمد خمینی، طی نامه‌ای خطاب به سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نوشت:

«همانگونه که مستحضرید اینجانب به واسطه، وصیت پدرم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی (ره) به عنوان تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و حرم مطهر حضرتش منصوب گشته‌ام؛ ولیکن از آنجا که اعتبار همه امور را بنا به فتوای امام راحل به مقام شامخ ولایت می‌دانم و همواره بر این اعتقادم که این نظام مقدس تنها در پرتو ولایت مطلقه فقیه و گام نهادن در مسیر اندیشه‌های تابناک خمینی کبیر می‌تواند از مرزهای موجود فراتر رفته و به لطف الهی نجات بخش انسانیت از ورطه هلاکت و ظلمت باشد، لذا از محضر مبارک حضرتعالی تقاضا می‌کنم در صورت صلاحدید وصیت آن عزیز سفرکرده را تنفیذ فرمائید.»

تدریس در حوزه علمیه
سید حسن خمینی دو سال بعد از ورود به حوزه علمیه قم (سال ۱۳۷۰) در مدرسه کرمانی‌ها فعالیت در زمینه تدریس مقدمات را شروع و در مدت ۸ سال کتاب‌هایی نظیر: جامع المقدمات، سیوطی، مغنی اللبیب و مختصرالمعانی، معالم، شرح لمعه، منطق مظفر را تدریس کرده از سال ۱۳۷۹ به مدت ۱۰ سال به تدریس سطوح عالی می‌پردازد. تدریس خارج اصول وی از سال تحصیلی ۹۰–۱۳۸۹ شروع شده و هم‌اکنون در محل مدرسه دارالشفای قم ادامه دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار