عبدالمجید پورسعید مدیرعاملی که بانک ایران زمین نیاز دارد

مدیریت عبدالمجید پورسعید در بانک ایران زمین منشأ تحولات مهمی در این بانک شد و نتایجی را که مدتها بانک ایران زمین در انتظارش بود رقم زد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک ایران زمین در چندماهه گذشته با تلاش تیم مدیریتی گام های مؤثری را در جهت بهبود بدنه مالی برداشت که مهمترین نتیجه آن را باید اخذ مجوز برگزاری مجامع عقب افتاده بانک دانست. بانک ایران زمین همچنین در سایه اقدامات صورت گرفته توانست ساز و کاری را جهت واگذاری اموال مازاد خود پیشبینی کند و هزینه های عملیاتی را با چابک سازی مناسب کاهش دهد.

البته در لابلای اقدامات صورت گرفته نباید تلاشهای این بانک در زمینه بانکداری دیجیتال را از یاد برد چرا که مبدأ بسیاری از تحولات در شکه بانکی در این زمینه را باید نتیجه دستاوردهای بانک ایران زمین دید که جای بحث و بررسی مفصلی را می طلبد.

تأثیر مدیریت عبدالمجید پورسعید در بانک ایران زمین

اگرچه روند رسیدگی به وصول کامل مطالبات از مؤسسه مولی الموحدین خیلی به طول انجامید اما در نهایت با مشخص شدن رقم واقعی این بدهی می توان پیش بینی کرد که اوضاع در بانک ایران زمین همزمان با موافت احتمالی افزایش سرمایه این بانک به کلی تغییر خواهد کرد و بانک ایران زمین جایگاه خود در شبکه بانکهای خصوصی را بازیابی می کند.

برررسی ها نشان می دهد که بانک ایران زمین در کارنامه سه ماهه خود دستاوردهای خوبی را به ثبت رسانده که پیام آئر امید برای سهامداران و سپرده گذاران است.

بانک ایران زمین در پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ درآمد تسهیلات اعطایی،سپرده گذاری و اوراق بدهی خود را به میزان ۳۳ درصد افزایش داد و به ۱۰ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال رساند.

رشد ۱۷ درصد درآمدهای کارمزد بانک ایران زمین و رسیدن به یک هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال از دیگر نتایجی بود که در سه ماهه نخست سال رقم خورد.

کاهش ۱۴ درصدی زیان عملیاتی که بانک ایران زمین در کنار کاهش ۵۴ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول در راستای پیاده سازی بهداشت تسهیلاتی و انضباط مالی به همراه صفر بودن تسهیلات پرداختی به شرکتهای زیرمجموعه و استفاده از منابع مالی در جهت بهبود وضعیت مالی بانک از دیگر مسائل مهم بانک ایران زمین در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ بود.

باید اعتراف کرد عبدالمجید پورسعید که در قالب هیئت سرپرستی از سمت بانک مرکزی به بانک ایران زمین آمد منشأ تحولات مهمی در این بانک شده که استمرار حضورش در این بانک می تواند اتفاقات بهتری را رقم بزند چرا که شناسایی ساز و کارهای موجود در این بانک و به نتیجه رساندن یک پرونده حقوقی پیچیده و اخذ مجوزهای مهمی که سالها بانک ایران زمین در انتظارش بود در نتیجه مدیریت مثال زدنی پورسعید او به انجام رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار