علی دایی: بخاطر مهدی طارمی خیلی فحش خورده ام!

علی دایی؛ اسطوره پرسپولیس و تیم ملی حرف‌های خاصی پیرامون زندگی خود و تیم ملی بر زبان آورد.

به گزارش رصد روز، علی دایی؛ اسطوره پرسپولیس و تیم ملی حرف‌های خاصی پیرامون زندگی خود و تیم ملی بر زبان آورد.

 

علی دایی از جمله افرادی است که مصاحبه‌هایش همیشه خواندنی تلقی می‌شوند. شهریار فوتبال ایران نهم خرداد ۱۴۰۰ مصاحبه ای انجام داد که بد نیست خلاصه حرف‌هایش را دوباره مرور کنیم:

خداداد عزیزی یک فوتبالیست با توانایی‌های منحصر به فرد و خاص بود. سبک بازی خداداد با مهدی طارمی و سردار آزمون فرق می‌کند. به نظرم شاید فوتبال طارمی و سردار بیشتر شبیه من باشد.

از گلی که مهدی طارمی به  چلسی زد واقعا لذت بردم و به آن افتخار کردم. خیلی خوشحالم یکی از شاگردانم چنین گل زیبا و مهمی زده است. بازیکنی به چلسی گل زد که به خاطر او در پرسپولیس کلی فحش خوردم (می‌خندد)

همان‌طور که پیشکسوتان استقلال از پیروزی این تیم خوشحال می‌شوند ما هم از برتری پرسپولیس شاد می‌شویم.

عملکرد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس خوب بوده است.

مهدی قایدی یکی از بهترین‌های فوتبال ماست. به نظرم او جزو کسانی است که تیم ملی هم می‌تواند خیلی بیشتر از توانایی‌ها و تکنیک بالایش استفاده کند. مهدی بازیکن خیلی خوبی است اما هنوز خیلی جا دارد تا به خداداد عزیزی برسد.

 

علی دایی در ۱ فروردین ۱۳۴۸ در محله خیرآباد اردبیل به‌دنیا آمد. شناسنامهٔ او و سه برادرش برای اینکه زودتر به مدرسه بروند، در ۱ فروردین‌ صادر شده‌است. خود دایی تاریخ تولد دقیقش را زمستان ۱۳۴۹‌ می‌داند. او چهار برادر دارد و فرزند سوم خانواده است. خواهر او که فرزند اول خانواده بود، ۲۰ روز پس از تولد درگذشت.

دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد.

دایی متأهل است و دو فرزند دختر به نام‌های «دنیز» و «نورا» دارد. در حالی‌که دایی در خرداد ۱۴۰۱، در گفتگو با عادل فردوسی پور اعلام کرده بود، فقط یک بار در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرده؛ «دختر بزرگش دنیز» که ساکن لندن هست با انتشار عکس مادرش (مهسا) در اینستاگرام، به صحبت‌های پدرش واکنش نشان داد.

دایی علاوه بر فوتبال، فعالیت‌های متعدد تجاری نیز دارد. او در سال ۱۳۸۸ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد. واردات و تولید البسه و لوازم ورزشی،(با چندین شعبه) سرمایه‌گذاری دربخش مسکن و برج‌سازی در شمال تهران فعالیت در حوزه مواد غذایی بیمه و تجارت فولاد،از جمله فعالیت‌های اقتصادی هست که دایی انجام می‌دهد. دایی مدیریت رستورانو جواهرفروشی اش را نیز به همسرش مونا فرخ آذری (مادر نورا) واگذار کرده‌است.

علی دایی فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد.او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

پرسپولیس
فصل ۱۳۷۳
علی دایی در سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس پیوست. دایی در اولین فصل حضور در پرسپولیس همراه با فرشاد پیوس در خط حمله این تیم ۳۵ گل به ثمر رساندند که دایی زننده ۱۵ گل از این تعداد بود. در رقابت‌ها جام آزادگان که در فصل ۱۳۷۳ با حضور ۲۴ تیم در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار شد، پرسپولیس و کشاورز از گروه دو، همراه با سایپا و استقلال از گروه یک به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند.

در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها پرسپولیس به مصاف استقلال رفت. در دیدار رفت و در حالی که بازی با تساوی ۲–۲ دنبال می‌شد، این مسابقه به جنجال کشیده شد و با آمدن تماشاگران به زمین مسابقه، این بازی ناتمام به پایان رسید. پس از مدتی با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه ۰–۳ بازنده دیدار رفت اعلام شد. در بازی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت پرسپولیس در مجموع با نتیجه ۰–۳ در دوبازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد و از رسیدن به فینال رقابت‌های جام آزادگان بازماند. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها، پرسپولیس از بازی با کشاورز انصراف داد و دایی به همراه این تیم، به مقام چهارم جام آزادگان رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار