عملکرد بازار سرمایه امروز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۳

رفتار قیمت روی تابلو‌های بورس، مطابق انتظار روز گذشته، به قامت یکپارچه سبز نقشه بازار منجر شد. زمزمه تسعیر ارز بانک‌ها در کوچه پس کوچه‌های بازار سرمایه، نماد‌های این گروه را به صف خرید نشاند و موجب پویایی جریان معاملات در بازار روز میانی ...

به گزارش رصد روز،پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که شاخص کل بورس بیش از ۱۷ هزار و ۶۱۶ واحد رشد کرد و از سد روانی ۲.۱ میلیونی عبور کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران با رشد ۰.۸۴ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۳۷ واحد قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده روند معاملات سهام کوچک و متوسط بازار است، عملکرد بهتری داشت و با رشد ۶ هزار و ۱۸۷ واحدی، معادل ۰.۹ درصد بالا رفت و در سطح ۶۹۵ هزار و ۹۵۹ واحد قرار گرفت.

امروز نماد‌های فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های بوعلی، ثفارس، فولاژ و کویر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات امروز بورس ۸۵ درصد از نماد‌های مثبت بودند و ارزش سفارش‌های خرید پنج خط اول سهام به ۹۸۳ میلیارد تومان رسید که بیش از سه برابر سفارش‌های فروش بود.

حجم و ارزش معاملات خرد
حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در دومین روز مهرماه به ۱۳.۱ میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش پنج هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان معامله شد.

تراز پول حقیقی، اما برخلاف روز گذشته، مثبت بود و سهام خرد بیش از ۴۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی به دست آورد. صندوق‌های کالایی نیز شاهد ورود ۱۵.۲ میلیارد تومان پول حقیقی تا لحظه تنظیم این گزارش بوده‌اند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار