عملکرد بازار سرمایه امروز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳

در جریان معاملات امروز سه شنبه 17مهرماه شاخص کل بورس بعد از 8 روز ریزش سرانجام مقداری مثبت شد. البته سایر شاخص‌ها با ثبت افت جزئی همچنان قرمز بودند.

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس امروز با ۳هزار و ۴۰۲ واحد مثبت در محدوده ۲ میلیون و ۹۷هزهار واحد ارام گرفت، شاخص هموزن اما با افت ۵۳۳ واحدی در کانال ۶۹۶ هزار و ۴۸۹ واحد به کار خود پایان داد.

امروز شاخص‌سازانی از قبیل فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص و شپنا، شبندر و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص ثبت کردند. امروز ۶۶ درصد نمادها در محدوده منفی و ۳۴ درصد نمادها در محدوده مثبت معامله شدند.

بیشترین ارزش معاملات در بازار امروز متعلق به گروه بانکی بود. شنیده شدن شایعاتی مثبت در خصوص FATF در لابلای خبرهای جنگی، باعث افزایش تقاضا برای نمادهای بانکی شد. هر چند که این خبرها مانند چند روز گذشته همچنان در حد شایعه است و فعلا نمیتوان وزنی به تایید و تصویب بندهای باقیمانده و مهم FATF در مجمع تشخیص داد، اما مطرح شدن این موضوع از نظر روانی بر بازار سرمایه اثر مثبت گذاشته است.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۳۴ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

در بازار فرابورس ایران وضعیت همچنان قرمز است. شاخص کل فرابورس امروز با از دست دادن ۲۳ واحد دیگر از ارتفاع خود در محدوده ۲۱ هزار و ۹۹۲ واحد به کار خود پایان داد و شاخص هموزن در این بازار با افت ۲۱۰ واحدی در محدوده ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ واحد ایستاد.

امروز نیز مانند روز گذشته صندوق‌های طلا صف فروش بودند. از طرفی دلار بازار آزاد کانال ۶۳ هزار تومان را از دست داد اما با این وجود دلار نیما همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده و امروز ۴۷ هزار و ۳۶۵ تومان قمیت خورد. در بازار طلا و سکه نیز امروز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار