عملکرد قابل توجه ایرانول در تولید و فروش

به گزارش رصد روز ، نوسانات نرخ ارز، قیمت جهانی نفت ، تأمین مواد اولیه وارداتی و شیوع سویه های مختلف کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به خصوص شرکتهای نفتی و پتروشیمی را تحت تأثیر قرار داد. بروز چنین وضعیتی قطعا تغییرات زیادی را در این ش...

به گزارش رصد روز ، نوسانات نرخ ارز، قیمت جهانی نفت ، تأمین مواد اولیه وارداتی و شیوع سویه های مختلف کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به خصوص شرکتهای نفتی و پتروشیمی را تحت تأثیر قرار داد. بروز چنین وضعیتی قطعا تغییرات زیادی را در این شرکتها می طلبید تا اولاً روند حرکتی خود را نسبت به سنوات گذشته حفظ و ارتقا دهند و دوماً در رقابت با سایر شرکتها در منطقه نتیجه قابل قبولی را رقم بزنند تا به این جهت جایگاه رقابتی خود را در عرصه بین المللی حفظ کنند. در چنین شرایطی عدم تدوین نقشه راه طولانی مدت و پیش بینی ریسکهای موجود تبعات جدی به همراه داشت که البته بخشی از این وضعیت آثازش را در اقتصاد کشور نشان داد اما برخی از شرکتها به خوبی از پس این شرایط برآمدند.

شرکت نفت ایرانول علیرغم اینکه در سال ۱۴۰۰ شاهد وضع تحریم های قابل توجه در بدنه اقتصاد کشور بودیم موفق شد در حوزه صادرات و تولید نقش آفرینی قابل توجهی داشته باشد.

این شرکت نفتی در ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ موفق به تولید ۵۶۶ هزار ۴۹۵ مترمکعب از انواع محصولات در دو بخش بازار داخلی و خارجی شد که مبلغ فروش این محصولات در بازار داخلی و خارجی ۸۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال بود.

این شرکت علاوه بر این در نه ماهه سال قبل موفق شد ۱۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کند که نسبت به کل دوره سال ۹۹ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار