عملکرد قابل توجه بانک ملت در پرداخت تسهیلات در ۵ ماهه نخست سال

بانک ملت طی دوره 5 ماهه 1403 با پرداخت بیش از 353 هزار میلیارد تومان تسهیلات علاوه بر اینکه رکورد قابل توجهی از خود بجا گذاشت بلکه مانده تسهیلات این بانک از مجموع سال گذشته پیشی گرفت.

به گزارش اختصاصی رصد روز،پیشتازی بانک ملت در بین بانکهای خصوصی از حیث شاخص سازی و عبور از نتایج گذشته از نکات قوت شبکه بانکی در دو سه سال گذشته بود بطوریکه نگاهی به عملکرد سایر بانکهای کشور در این خصوص نشان می دهد که بانک ملت امضای منحصر بفردی در شبکه بانکی ایجاد کرده که تا مدتها نیاز نظام اقتصادی کشور بود.

توفیقات بانک ملت خصوصا در حوزه پرداخت تسهیلات در چندسال اخیر و نیز عملکرد قابل قابل در سودسازی و اثرگذاری غیرقابل انکار در شاخص بورس بانک ملت را به یکی از بازوهای اقتصادی کشور تبدیل کرده که با ادامه روند فعلی می تواند نتایج مهمتری را در شبکه بانکی و توسعه اقتصادی ایجاد کند.

رفع ناترازی، حرکت در مسیر سودسازی، حمایت از بخش خصوصی، اجرای منویات رهبر انقلاب، بهبود کفایت سرمایه و سرمایه نظارتی، اقدامات قابل قبول در وصول مطالبات و نمایش سهام دار پسند بخشی از کارنامه بانک ملت در یکی دو سال گذشته بود که به راحتی قابل دستیابی در اقتصاد دستوری نیست.

بررسی ها نشان می دهد که مانده تسهیلات بانک ملت در ۵ ماهه ابتدایی سال به ۱۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال رسیده که این مقدار جدا از رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد از مجموع مانده تسهیلات این بانک در پایان سال قبل نیز بیشترست که حکایت از عملکرد خوب بانک ملت در حمایت از دهک های مختلف جامعه و حداکثر تعامل با دو بخش خصوصی و دولتی دارد.

گفتنیست تسهیلات اعطایی طی دوره بانک ملت در ۵ ماهه سال جاری ۳۵۳ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴۲ درصدی محقق کرده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار