عملکرد قابل توجه بیمه پاسارگاد در تحقق سود خالص طی ۴ سال اخیر

روند مستمر بیمه پاسارگاد در خلق سود علاوه بر انتقاع سهامداران با توجه به ماهیت فعالیت این شرکت بیمه ای و تمرکز بر فروش بیمه های عمر پیام مستتر افزایش ضریب نفوذ بیمه را در خود دارد که جای بررسی و تأمل خواهد داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، عملکرد شرکتهای بیمه ای در سه ماهه نخست سال جاری نشان از پتانسیل افزایش بهره وری در صنعت بیمه دارد. اگرچه صنعت بیمه در سالهای گذشته همواره مورد بی مهری قرار گرفته اما تحلیل آمار و داده ها از گزارشات مالی شرکتهای فعال در این حوزه نشان می دهد که ظرفیت قابل توجهی برای سودآوری را شاهد هستیم که می تواند در روزگار حرکت به سمت فناوری های جدید در صنعت بیمه توسعه بیشتری و بهتری داشته باشد.

بیمه پاسارگاد که در زمینه فروش بیمه عمر شرکت تراز اول صنعت بیمه است در سالهای اخیر همواره در مسیر سودسازی عملکردی مثبت داشته و یکی از دلایل اقبال بیمه گران به این شرکت بیمه ای راباید در توانگری بالای این شرکت در دو موضوع پرداخت خسارت و سودآوری دید.

روند قابل توجه سودآوری بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد در حالی سه ماهه ۱۴۰۳را به پایان رساند که براساس آمار ارائه شده از سمت بیمه مرکزی سهم ۳.۷ درصدی در تولید حق بیمه و سهم ۳ درصدی در پرداخت خسارت در کل صنعت بیمه را داشت تا جزو ۴ شرکت اول صنعت بیمه کشور باشد.

بررسی ها نشان می دهد که بیمه پاسارگاد در در ۴ سال گذشته در زمینه سودسازی کارنامه درخشانی را ثبت کرده که در نوسانات مهم اقتصادی در سالهای اخیر نتیجه ای قابل تأمل است. سودسازی بیمه پاسارگاد در حالی حاصل می شود که در نگاه کلی باید اذعان کرد هنوز قاطبه مردم با پوشش های بیمه ای آشناسس کامل نداشته و سطح برخورداری بسیاری از شهروندان از خدمات بیمه ای در پوشش های شخص ثالث و بیمه های درمانی خلاصه می شود. از این نگاه باید گفت پیشرفت شرکتهای بیمه ای در شاخص های مالی با توجه به تنوع رشته های بیمه ای و لزوم تقسیم منطقی صدور بیمه نامه ها در این رشته ها نیازمند استراتژی پایدارست.

بیمه پاسارگاد در سه ماهه سال جاری موفق به تحقق سود خالص ۹ هزار و ۸۹ میلیارد ریالی شد که به این بهانه نگاهی به دستاورد این شرکت در مدت زمان مشابه سال های گذشته انداختیم.

gdol sod khals bymh noyn 66ba538b82935

روند صعودی سودآوری بیمه پاسارگاد در سالهای گذشته را با توجه به اینکه عمده تمرکز این شرکت بیمه ای در بیمه های عمر قابل مشاهده است امیدواریهای زیادی را در خصوص گسترش فرهنگ بیمه ای در کشور ایجاد می کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار