مرور اجمالی به 12 اقدام فولاد مبارکه اصفهان در سال جاری نشان می دهد؛

فولاد مبارکه اصفهان مصداق شعار “به عقب بر نمی گردیم”

با وجود اینکه در ابتدای سال جاری و با توجه به تعریف نشدن برخی پارامترها در شرکتهای تولیدی استفاده حداکثری از ظرفیتها با چالش روبروست اقدامات فولاد مبارکه در سال جدید پیام متفاوتی را مخابره می کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، برآوردها حاکی از آنست که باید فولاد مبارکه اصفهان را پیشروترین واحد تولیدی کشور در سال ۱۴۰۳ دانست. نگاهی به دستاوردهای سال گذشته فولاد مبارکه که منتج به جایجایی رکوردهای قابل توجهی در گزارشات مالی شده در کنار نمایش قابل تحسین با وجود گذشت کمتر از یک چهارم از سال جدید نوید سالی پرکار با تغییراتی بزرگ در صنعت فولاد را می دهد.

فولاد مبارکه اصفهان که با وجود محدودیت بازارهای صادراتی موفق شد تا مقدار صادرات خود را به میزان ۱۷ درصد و درآمد حاصل از فروش در بازارهای صادراتی را به میزان ۵۵ درصد در سال گذشته  افزایش دهد در شروع سال جدید عملکرد خود را در لایه های مختلف به نسبت بازه زمانی (۳ماهه ابتدایی) در مقایسه با سنوات گذشته بهبود داد.

با وجود اینکه در ابتدای سال جاری و با توجه به تعریف نشدن برخی پارامترها در شرکتهای تولیدی استفاده حداکثری از ظرفیتها با چالش روبروست اقدامات فولاد مبارکه در سال جدید از دو دیدگاه قابل تحلیل و بررسی است؛

استراتژی پایدار مدیریتی؛

روند سودآفرینی و خلق ارزش افزوده در شرکت فولاد مبارکه قدمتی به اندازه سالهای فعالیت این واحد تولیدی دارد. در این سالها متغیرهای پیش بینی نشده ای مانند تحریم، سرکوب قیمتها، محدودیت صادرات و محدودیت انرژی اگرچه آثار جانبی بسیاری برای تولید کشور به همراه داشت اما فولاد مبارکه با وجود همه این چالشها همواره در مسیر سودآفرینی و دستگیری از اقتصاد کشور حرکت کرد و یکی از موارد قابل توجه در روند فعالیتهای این شرکت را باید در مسیر توسعه ای برای صنعت کشور دید. در واقع فولاد مبارکه اصفهان فراتر از یک واحد تولیدی نگاهی ملی را افق دستاوردهای خود می بیند که با این نقشه راه اقدامات مؤثر و نتایج قابل قبولی را رقم زد.

قدرت تحلیل و برآورد بازار؛

فائق آمدن بر چالشهای مختلف در سالهای اخیر که نفس تولید را به شماره انداخت نیازمند تحلیل درست و آمادگی بالا در جهت کم اثر کردن مشکلات و موانع تولید دارد که مطالعه درست آمار این نتیجه را در فولاد مبارکه اصفهان به وضوح نشان می دهد. آنچه که امروز فولاد مبارکه را به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای فولادسازی دنیا نشانده است آسیب شناسی و تعریف راه حل و اجتناب از عقب نشینی است.به عبارت دیگر فولاد مبارکه اصفهان “مصداق به عقب برنمی گردیم” در همه سالهای اخیر بوده که این مسئله جز در سایه تحلیل و برآورد درست امکان پذیر و دست یافتنی نبود.

تنها نگاهی به عملکرد فولاد مبارکه اصفهان در سال جاری تبیین کننده نگاه حاکم بر این واحد تولیدیست؛

  1. افزایش ضریب کیفی تختال های بدون عیب (۹۵.۵۴(
  2. رونمایی از نظام جامع سلامت مدیریت شده
  3. تفاهم‌نامه همکاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین
  4. پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه
  5. عبور از ظرفیت اسمی در واحد قلع‌اندود فولاد مبارکه
  6. رشد ۳.۶درصدی کیفیت محصول در نواحی مختلف فولاد مبارکه
  7. افزایش تولید ماهیانه در ناحیه نورد گرم
  8. کسب رکورد روزانه و ماهانه تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم
  9. بیشترین میزان فروش در شروع سال جدید در ۵ سال گذشته
  10. کسب رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی
  11. ثبت بهترین عملکرد در شاخص های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره برداری تاکنون
  12. شکستن رکورد حمل انواع محصولات به مقصد مشتریان

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار