قائم مقام بانک کشاورزی اعلام کرد: «بانکداری پیوندی» رسالت بانک کشاورزی برای پایان چرخه فقر و بیکاری

علیرضا طاهری بروجنی قائم مقام بانک کشاورزی با بیان اینکه طرح تشکیل گروه های خودیار و برنامه بانکداری پیوندی یک پروژه جهانی برای ریشه کن کردن فقر در بسیاری از کشورها است، اقدامات و مأموریت های پیش روی این بانک برای کمک به رفع فقر و بیکاری ...

به گزارش رصد روز به نقل از

روابط عمومی بانک کشاورزی، طاهری بروجنی که در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری سخن می گفت، یکی از بزرگترین دستاوردهای بانک کشاورزی در مسیر فقر زدایی از روستاهای کشور را عملکرد موفق این بانک در اجرای طرح تأمین مالی خرد، برنامه بانکداری پیوندی و حمایت از ایجاد کسب و کارهای پایدار در هزار و ۹۴۷ روستای دورافتاده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۱ با همکاری بانک کشاورزی و موسسه تاک ( نماینده ایفاد ) و سازمان بهزیستی اجرایی شد، افزود: در این طرح که با مشارکت فعال شعب بانک کشاورزی و با مدیریت اجرایی موسسه تاک در استان های کشور در حال اجراست، تا کنون شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرد به بیش از هفت هزار و ۷۷۵ نفر در قالب پنج هزار و ۳۰۰ گروه خودیار روستایی پرداخت شده است.

قائم مقام بانک کشاورزی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ مصوب با روال بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود و روند فعالیت و بازپرداخت تسهیلات به گونه ای است که گروه های تشکیل شده بعد از گذشت این بازه زمانی روی پای خود بایستند و نیازی به حمایت مالی نداشته باشند.

طاهری بروجنی حمایت مالی بانک کشاورزی از این گروه ها را یک تجربه موفق دانست و گفت: گروه های دریافت کننده تسهیلات بیش از ۹۹ درصد بازپرداخت به موقع تسهیلات داشته اند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه بین بانک کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تاک، تأکید کرد: بر این اساس، بانک کشاورزی برای ایفای نقش اجتماعی خود و ریشه کن کردن فقر در جوامع روستایی و عشایری با روش بانکداری پیوندی از تجربیات چندین ساله خود در این زمینه استفاده و فعالیت خود را برای پایان چرخه فقر و بیکاری در کشور گسترش خواهد داد.

قائم مقام بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه امروز و پس از مذاکرات مفصل بخش اعتباری بانک با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی، با هدف تشکیل گروه های خودیار روستایی و عشایری بین بانک کشاورزی، معاونت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تاک نماینده رسمی ایفاد منعقد خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در گام نخست به مدت سه سال با برقراری اعتباری به میزان یک هزار  میلیارد ریال، گروه های خودیار را که با همکاری دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و زنان روستایی و عشایری و موسسه تاک تشکیل می شوند، تأمین مالی خواهد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار