قدردانی کانون عالی بازنشستگان از بانک رفاه کارگران

حمایت‌های بانک رفاه کارگران از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مورد قدردانی کانون عالی کارگران بازنشسته کشور قرار گرفت.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، طی مراسمی در همایش سالانه کانون عالی کارگران بازنشسته استان تهران در محل مجتمع آموزشی رفاهی رفاه‌گستر سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی، با اهدای لوح تقدیر به دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران از تلاش‌ها و اقدامات توسعه‌ای سال‌های اخیر این بانک به منظور پیشبرد برنامه‌های حمایتی از بازنشستگان تقدیر شد.

دکتر للـه‌گانی در سخنانی در این همایش از پرداخت بالغ بر ۲۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ بیش از ۵۴۰۰۰ میلیارد ریال به بازنشستگان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ضمن تداوم پرداخت این تسهیلات، مبلغ هر فقره تسهیلات را از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش دادیم.

وی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: فرایند پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات نیز از سوی کانون عالی بازنشستگان نهایی شده و به محض معرفی متقاضیان واجدشرایط، به حساب آنان واریز خواهد شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به اقدامات این بانک به‌منظور بهره‌برداری از تسهیلات تکلیفی در راستای حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بانک‌ها موظف هستند از منابع قرض‌الحسنه به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه و فرزندآوری استفاده کنند اما ما در بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک اجتماعی پیشنهاد دادیم که بازنشستگان نیز در زمره جامعه هدف این تسهیلات بانک قرار گیرند که خوشبختانه مورد موافقت گرفته و در حال تنظیم توافق‌نامه مربوطه هستیم.

9 66

به گفته وی، بانک رفاه کارگران آمادگی دارد در سال جاری با همکاری سازمان تامین اجتماعی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان را توسعه دهد.

دکتر للـه‌گانی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حضوری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای این منظور در دومرحله قبلی مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کل کشور و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای استان تهران اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران مزین به نام “کارگران” و متعلق به قشر شریف بازنشستگان است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش کردیم حمایت‌ها از کارگران و بازنشستگان را افزایش و از طرق مختلف از این عزیزان پشتیبانی کنیم. بر این اساس تمامی اقدامات توسعه‌ای بانک با اولویت بازنشستگان اجرایی شده‌اند. اعتقاد راسخ داریم بازنشستگان پیش از آنکه مشتری بانک رفاه کارگران باشند سهام‌دار این بانک هستند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به سامانه “بتا” این بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار فروشگاه عضو این سامانه هستند که بازنشستگان می‌توانند نسبت به خرید اقساطی کالا و خدمات مورد نیاز خود از آنها اقدام کنند. تعداد این فروشگاه‌ها هر روز افزایش می‌یابد و بازنشستگان می‌توانند با ارائه پیشنهادها، نظرات و انتقادات خود همیار ما در افزایش تعداد فروشگاه‌ها و بهبود عملکرد آنها باشند.

وی افزود: بدون شک هر فروشگاه یا مرکز ارائه خدمات که عملکرد مناسبی نداشته باشد را از این فهرست حذف و هر فروشگاه یا مرکز که بازنشستگان معزز پیشنهاد دهند را به آن اضافه می‌کنیم. در برنامه‌ریزی‌های آتی بانک انعقاد قرارداد سه‌جانبه با این فروشگاه‌ها و مراکز با حضور کانون عالی بازنشستگان امکان‌پذیر است.

دکتر للـه‌گانی همچنین به طرح “امید رفاه” بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این طرح تسهیلاتی نیز از جمله طرح‌های این بانک به منظور حمایت از بازنشستگان است و این امکان وجود دارد که پرداخت تسهیلات آن را از حالت قرعه‌کشی خارج کنیم تا افراد بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری مقتضی از ظرفیت‌های این طرح می‌تواند حجم قابل توجهی از نیازهای تسهیلاتی بازنشستگان را پوشش دهد افزود: همچنین آمادگی داریم طرح را به صورت پیمان‌جمعی با مشارکت کانون عالی بازنشستگان اجرایی کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در ادامه به طرح “ماندگار” این بانک و ظرفیت‌های حمایتی آن از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در این طرح مبلغ مشخصی از خرید مشتریان از فروشگاه‌های طرف قرارداد به حساب آنان برمی‌گردد و این امکان وجود دارد که فهرست این فروشگاه‌ها را به تفکیک استان‌ها و شهرها به کانون عالی بازنشستگان ارائه دهیم تا ضمن اطلاع‌رسانی به اعضای خود همچنین فروشگاه‌هایی که در این لیست وجود ندارد را به ما معرفی کنند تا در صورت امکان اضافه کنیم.

وی به برخی از رویکردهای حمایتی بانک رفاه کارگران از جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای رفع چالش‌های این سازمان استراتژی‌های عملیاتی مشخصی از جمله حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی و پشتیبانی از حوزه‌های اقتصادی کشور در دستور کار بانک قرار گرفت تا از این طریق با تداوم پرداخت حق بیمه شاغلان، دروازه اقتصادی این سازمان باز بماند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تلاش کردیم از سرمایه‌گذاری‌های این سازمان حمایت و با پشتیبانی از توسعه فرصت‌های شغلی جدید در واحدهای تولیدی در مسیر رفع چالش‌های اقتصادی سازمان گام برداریم.

وی به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: برای تحقق اهداف این شعار باید تلاش کنیم ضمن بسترسازی حضور مردم در عرصه اقتصاد، واحدهای تولیدی نیز فعال و روی پای خود بیاستند و با پرداخت حق بیمه همیار سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات باشند.

دکتر للـه‌گانی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه دردناک معدن طبس و جان باختن جمعی از کارگران این معدن اشاره کرد و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این عزیزان تصریح کرد: بدون شک این حق کارگران است که در محیط کاری ایمن کار کنند و بانک رفاه کارگران به عنوان بانک کارگری کشور آمادگی دارد از سرمایه‌گذاری در بخش ایمنی محیط‌های کاری مختلف به ویژه در حوزه معادن کشور حمایت کند تا در آینده شاهد اینگونه اتفاقات ناگوار نباشیم.

مهندس بیات دبیرکل کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته استان تهران نیز در سخنانی در این همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کانون‌ها گفت: بانک رفاه کارگران همواره یاریگر ما در مسیر ارائه خدمات به اعضاء بوده است و این حمایت‌ها در سال‌های اخیر به نحو ارزشمندی توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه این بانک در حال حاضر یکی از بانک‌های برتر کشور در حوزه‌های مختلف است افزود: با افزایش سرمایه‌ این بانک به ۶۲۰ هزار میلیارد ریال ضمن قرار گرفتن در زمره بانک‌های اول کشور در این شاخص، بستر توسعه حمایت‌های بانک از بازنشستگان نیز فراهم شده است.

مهندس بیات تسریح کرد: بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر در حوزه سوددهی بسیار عملکرد ارزشمندی داشته است و در زمره بهترین‌های شبکه بانکی قرار دارد. همچنین در این حوزه رتبه نخست را در میان صندوق‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

مهندس اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور نیز در سخنانی در این همایش با تشکر از حمایت‌های بانک رفاه کارگران از بازنشستگان تصریح کرد: بدون شک بدون پشتیبانی‌های این بانک پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی کانون امکان‌پذیر نبود و بازنشستگان همواره قدردان حمایت‌های این بانک هستند.

شایان ذکر است، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان این همایش با همراهی مدیران عالی کانون عالی کارگران بازنشسته کشور از هتل این کانون در بندر انزلی بازدید کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار