محیا دهقانی به عرصه مدلینگ وارد شد+ عکس

تصویری از محیا دهقانی بازیگر مشهور ایرانی در فضای مجازی پر بازدید شده است.

به گزارش رصد روز، محیا دهقانی بازیگر مشهور ایرانی است. این بازیگر ابتدا با بازی در سریال پایتخت دیده شد و بعد از آن با سریال نجلا به شهرت رسید. محیا دهقانی مجرد است و ازدواج نکرده است.

محیا دهقانی (زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۷۰) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر است و فعالیت حرفه‌ای خود را با ایفای نقش در شیار ۱۴۳ (۱۳۹۲) آغاز کرده است. دهقانی که نخستین بار با نقشی فرعی در مجموعهٔ قهر و آشتی (۱۳۹۱) به تلویزیون پا گذاشت، با پایتخت ۴ (۱۳۹۴) به شهرت رسید و بعدها نقش اصلی مجموعه‌های تلویزیونی نجلا ۲ (۱۴۰۱) و مستوران ۲ (۱۴۰۲) را ایفا کرد. او برای بازی در فیلم کوتاه باهر (۱۳۹۵) موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو شد.

زندگی‌نامه

محیا دهقانی ۲۴ دی ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی رشتهٔ تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است و مدرک آزاد بازیگری خود را در کلاس‌های داریوش ارجمند دریافت کرده است. اولین بازی سینمایی وی در فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار است. مجموعهٔ قهر و آشتی (۱۳۹۱) نخستین تجربه او در تلویزیون محسوب می‌شود. او همچنین در سریال پایتخت ۴ (۱۳۹۴) در نقش «سوسن» ظاهر شد. او در فیلم سینمایی ماجرای نیمروز (۱۳۹۵) به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نقش فریده شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کرده است. وی برای بازی در فیلم کوتاه باهر به کارگردانی حسن آخوندپور موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن در نهمین جشنوارهٔ فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو شد. دهقانی، پس از فصل دوم مجموعه تلویزیونی نجلا و نقش‌آفرینی به عنوان نقش اول زن این سریال، بیش از پیش شناخته شد.

آثار محیا دهقانی 
١۴٠٠ هم بازی ( سریال تلویزیونی)
۱۳۹۵ شب، سکوت، رهایی (فیلم کوتاه )
۱۳۹۴ دو، سه چیزی که نمی‌دانید
۱۳۹۹ لب خط (سینمایی )
۱۳۹۴ پایتخت ۴ (سریال تلویزیونی )
۱۳۹۲ خانه برناردا آلبا
۱۳۹۶ کُنجانچَم (سینمایی )
۱۳۹۴ سبز سفید سرخ (مستند داستانی )
۱۳۹۴ خسیس به روایت یک بازپرس
۱۳۹۶ لیلاج (سینمایی )
۱۳۹۲ شیار ۱۴۳ (سینمایی )

۱۳۹۵ ماجرای نیمروز (سینمایی )
۱۳۹۱ قهر و آشتی (سریال تلویزیونی )

۱۳۹۵ باهر (فیلم کوتاه)
۱۳۹۴ زنجیر شدگان

محیا دهقانی، بازیگر جوان ایرانی، یکی از تجربه‌های مهم خود در عرصه بازیگری را با کسب جایزه بهترین بازیگر زن در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو برای بازی در فیلم کوتاه “باهر” به کارگردانی حسن آخوندتبار به دست آورد. .

یکی دیگر از تجربه‌های مهم محیا دهقانی در مسیر حرفه‌ای خود، بازی در فیلم “ماجرای نیمروز” به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود. او در این فیلم نقش “فریده”، شخصیت اصلی زن، را ایفا کرد. این نقش، چالشی بزرگ برای دهقانی بود که او به خوبی از عهده آن برآمد.

حضور در سریال پرطرفدار “پایتخت” فرصت دیگری برای محیا دهقانی بود تا توانایی‌های خود را در کنار بازیگرانی مانند محسن تنابنده، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، و احمد مهران‌فر به نمایش بگذارد. او در این سریال نقش “سوسن”، خواهرزاده اوس موسی را ایفا کرد؛ یک دختر عصبی و یک‌دنده که از بیماری روحی و روانی رنج می‌برد. بازی محیا دهقانی در این نقش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و تجربه‌ای متفاوت و ماندگار در کارنامه هنری او بود.

یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های متفاوت محیا دهقانی در سریال “هم سایه” به کارگردانی محمدحسین غضنفری بود. این سریال به زندگی و دغدغه‌های مهاجرین افغان در ایران می‌پرداخت و محیا دهقانی در این سریال نقش مهمی ایفا کرد.

نقش آفرینی در سریال نجلا ۲
محیا دهقانی در فصل دوم سریال “نجلا ۲” به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور نقش‌آفرینی کرده است. این جدیدترین مجموعه تلویزیونی او بود که از نوروز ۱۴۰۱ از شبکه ۳ پخش شد.

در این فصل، محیا دهقانی جایگزین سارا رسول‌زاده شد و نقش “نجلا”، شخصیت اصلی سریال را ایفا کرد. سریال “نجلا ۲” داستانی عاشقانه را در دوران اشغال خرمشهر روایت می‌کند. محیا دهقانی با بازی در نقش نجلا توانست تأثیر مهمی بر مخاطبان بگذارد و داستان سریال را به شکلی جذاب‌تر ارائه دهد.

در این سریال، بازیگران مشهوری همچون آزیتا حاجیان، حسام منظور، هدایت هاشمی، ملیکا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی، وحید نفر، تورج فرامرزیان و دیگران نیز ایفای نقش کردند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ایران

پاسخ دادن

۰۱ خرداد ۱۴۰۳


ایشون قبلا مدل بوده و سریع هم خارج شده پس لطفا مفت نگید و با آبروشون بازی نکنید

آخرین اخبار