مقایسه ورزشگاه ایران و عراق برای میزبانی لیگ نخبگان!+ عکس

رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا در حالی آغاز می‌شود که دو نماینده ایران، استقلال و پرسپولیس، با چالش جدی میزبانی در ورزشگاه‌هایی با استاندارد پایین روبرو هستند.

به گزارش رصد روز، رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا در حالی آغاز می‌شود که دو نماینده ایران، استقلال و پرسپولیس، با چالش جدی میزبانی در ورزشگاه‌هایی با استاندارد پایین روبرو هستند.

4 1

آماده نبودن ورزشگاه آزادی و وضعیت نامساعد ورزشگاه‌هایی مانند تختی تهران به معضلی جدی در فوتبال کشورمان تبدیل شده و موجب شده است ورزشگاه شهدای شهر قدس به محمتل ترین گزینه برای میزبانی در لیگ نخبگان آسیا تبدیل شود.

در تصویر زیر شرایط ورزشگاه شهدای شهرقدس و ورزشگاه بین المللی کربلا را مشاهده می‌کنید!

دیدارهای خانگی تیم فوتبال الشرطه عراق در ورزشگاه بین المللی کربلا برگزار خواهد شد. این ورزشگاه ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد و در سال ۲۰۱۶ با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون دلار تأسیس شد.

ورزشگاه شهر قدس نیز ۱۲ هزار نفر ظرفیت اسمی دارد اما پذیرای ۸ الی ۱۰ هزار تماشاگر خواهد بود. علاوه بر این مسائلی از جمله کیفیت پایین زمین چمن، وضعیت گیت های ورودی و خروجی، سرویس‌های بهداشتی، نبود آب آشامیدنی برای تماشاگران، ورودی پارکینگ‌ها، فاصله زیاد هتل‌های ۵ ستاره شهر تهران با ورزشگاه، ظرفیت پایین خیابان‌های اطراف ورزشگاه و مشکلات تردد از جمله مسائلی است که این ورزشگاه با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 

لیگ نخبگان آسیا ۲۵–۲۰۲۴چهل و سومین دوره از قهرمانی فوتبال باشگاه‌های آسیا و اولین دوره با نام تجاری لیگ قهرمانان نخبگان آسیا خواهد بود که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود و نخستین دوره لیگ با نام و فرمت تازه است. فرمت اصلاح شده، همراه با تغییر نام تجاری، شاهد ۲۴ تیم است که هشت بازی را در برابر حریفان مختلف در مرحله جدید لیگ انجام می‌دهند.

مرحله نهایی از ۲۵ آوریل تا ۴ مه ۲۰۲۵ در عربستان سعودی برگزار می‌شود. قهرمان مسابقات در جام اینترکانتیننتال ۲۰۲۵ و جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۹ واجد شرایط می‌شود. علاوه بر این، قهرمان به طور خودکار وارد لیگ نخبگان آسیا ۲۶–۲۰۲۵ خواهد شد، اگر قبلاً از طریق عملکرد داخلی واجد شرایط نشده باشد.

در این سری از مسابقات محدودیت استفاده از بازیکن خارجی وجود ندارد.و هدف اصلی این سری از مسابقات توسعه فوتبال در آسیا است.

العین مدافع عنوان قهرمانی است، زیرا آمارها و رکوردهای لیگ قهرمانان آسیا به لیگ نخبگان منتقل می‌شود

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط