منصور ارضی از خجالت پزشکیان درآمد+ جزئیا

منصور ارضی, مداح مشهور و پرحاشیه پایتخت که به مواضع خاص مشهور است، عصر امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم دعای عرفه تهران...

به گزارش رصد روز، منصور ارضی, مداح مشهور و پرحاشیه پایتخت که به مواضع خاص مشهور است، عصر امروز چهارشنبه در حاشیه  مراسم دعای عرفه تهران، با انتقاد از موضع دکتر مسعود پزشکیان درباره گشت ارشاد و طرح نور گفت: نیروی انتظامی زحمت می کشد تا طرح نور را اجرا کند، بعد آن دیوانه میاید و می‌گوید طرح نور نیست و طرح سیاه است، این می‌خواهد بیاید و رئیس‌جمهور ما بشود؟!

 

منصور ارضی در ادامه افزوده است: بگذارید مناظره‌ها تمام شود ببینم چه می‌گویند، جواب‌شان را می‌دهم. خود آنها هم می‌دانند.

 

مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳) پزشک و سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی (مجلس فعلی) می‌باشد. او از سال ۱۳۸۷، در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده این حوزه انتخابیه بوده است. پزشکیان در دوره دهم، به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد.

مسعود پزشکیان در دولت دوم سید محمد خاتمی سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت. او یکی از نامزدان تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ و نماینده جبهه اصلاحات ایران است. پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ شرکت کرد اما انصراف داد و در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. پزشکیان فوق تخصص جراحی قلب می‌باشد.

اوایل زندگی
پزشکیان در ۷ مهر ۱۳۳۳ در مهاباد از پدری آذربایجانی و مادری کُرد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به ارومیه رفت و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

پزشکیان در دوران جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و همزمان به صورت رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد.

فعالیت دانشگاهی
او دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد. پزشکیان در طی سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را عهده‌دار بود. او سردبیر مجله تحقیقات قلب و عروق و قفسه سینه است که در مرکز تحقیقات قلبی-عروقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر می‌شود.

فعالیت سیاسی
وزارت بهداشت
پزشکیان مابین ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ در دوره وزارت محمد فرهادی، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه اول سید محمد خاتمی بود.

پزشکیان در کابینه دوم سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت. انتصاب او به وزارت بهداشت باعث استعفای بعضی از مدیران وزارتخانه شد. از جمله غلامرضا انصاری در نامه‌ای او را شایسته وزارت ندانست. او در دوره تصدی وزارت، پس از گذراندن دو سال از این سمت، به خاطر مشکلات دارو، تعرفه‌های پزشکی و سفرهای خارجی، مورد استیضاح مجلس قرار گرفت که رای نیاورد و با کسب اعتماد مجدد مجلس وزیر ماند. در دوره وزارت او طرح مجلس برای واگذاری دانشگاه علوم پزشکی به وزارت علوم به نتیجه‌ای نرسید.

با آغاز به کار دولت احمدی‌نژاد، پزشکیان دو سال از سیاست دوری کرد. سپس در سال ۱۳۸۶ موفق شد در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده آذربایجان شرقی با کسب ۱۰۵۶۳۹ رای برای اولین بار راهی مجلس شود.از اقدام‌های جنجالی او در این دوره، دفاع از اعتبارنامه سلمان خدادادی در جلسه غیرعلنی مجلس بود که به اتهام تجاوز و آزار جنسی در کمیسیون تحقیق رد شده بود. پزشکیان در نطق خود در جلسه غیرعلنی مجلس در دفاع از خدادادی گفت: «واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.» این خشم محمد ابراهیم نکونام و روح‌الله حسینیان، دو روحانی اصولگرای موافق رد اعتبارنامه خدادادی را برانگیخت و آنان با پزشکیان مشاجره کردند.در نهایت اعتبارنامه خدادادی با ۱۴۹ رای مثبت، ۷۷ رای منفی و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس تایید شد.

همچنین نطق تند او در اعتراض به برخورد پلیس با اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ فضای مجلس را متشنج کرد و توسط حداد عادل، رئیس وقت مجلس، به بی‌انصافی متهم شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار