موهبتی که در صورتهای مالی تلفیقی بیمه دی آشکار شد

بررسی صورتهای مالی بیمه دی در گزارشات تلفیقی نیمه نخست سال حکایت از جراحی گسترده ای در ساختار مالی این شرکت بیمه ای از زمان مدیریت طاهر موهبتی دارد.

به گزارش رصد روز، بیمه دی از جمله شرکتهای مهم بیمه ای کشورست که به واسطه ارتباط نزدیک با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همیشه در مرکز توجهات فعالان رسانه و منتقدان صنعت بیمه قرار دارد از این روز همواره انتخاب مدیران عامل این شرکت از بالاترین سطح حساسیت برخوردار بوده چرا که نتایج حاصل از تصمیمات مدیریتی در این شرکت بخش مهمی از جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد. با وجود اینکه در چندسال گذشته تلاش شده تا با انتخاب مدیرانی کارآمد بهترین شکل خدمات رسانی به خانواده های شهدا و جانبازان صورت گیرد اما به واسطه مسائل مختلف و روند سودسازی شرکت این مسئله با چالش هایی روبرو بوده که به نظر می رسد در دوره مدیریت جدید در بیمه دی شاهد کاهش چشمیگر آنها نسبت به سوات قبل باشیم.

موهبتی که برای بیمه دی به بار نشست

اواخر اسفند سال گذشته طاهر موهبتی به عنوان مدیرعامل جدید بیمه دی معرفی شد. موهبتی پس از انتصاب به عنوان مدیرعامل بیمه دی تلاش کرد که تا علاوه بر تمرکز بر عملیات بیمه گری به واسطه آشنایی نزدیک با مسائل خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تغییرات جدی را بر پرداخت خسارت، کمیت و کیفیت پوشش بیمه ای ایجاد کند. یکی از مهمترین برنامه های موهبتی برای بیمه دی تمرکز بر روند سرمایه گذاری ها و ایجاد سرمایه در گردش بود که تأثیر آن خیلی زود در صورتهای مالی سه ماهه بیمه دی نمود پیدا کرد و در صورتهای مالی تلفیفی ۶ ماهه نخست سال جاری این شرکت بیشتر قابل لمس است.

میانگین ۱۳۸ درصد رشد در چهار شاخص مالی مهم

بررسی صورتهای مالی تلفیقی ۶ ماهه بیمه دی نشان می دهد که طاهر موهبتی در همین مدت زمان کوتاه تأثیر قابل توجهی را بر ساختار مالی بیمه دی ایجاد کرده به طوریکه میانگین رشد چهار شاخص مهم صورتهای مالی این شرکت یعنی سود انباشته، دارایی ها، سود خالص و سود هر هم آن ۱۳۸ درصد می رسد.

سود انباشته بیمه دی در صورتهای مالی تلفیقی نیمسال نخست ۷ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال است که ایم رقم در مقایسه با پایان سال قبل رشد ۱۹۰ درصدی را خلق کرده. دارایی های این شرکت بیمه ای ذر صورتهای تلفیقی ۶ ماهه ۲۵۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد نشان می دهد حال آنکه این مقدار در مقایسه با پایان سال قبل ۱۵۴ درصد افزایش داشته است.

سود خالص بیمه دی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۰۲ درصدی همراه شده و به ۵ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریا ل رسید و سود هر سهم این شرکت بیمه ای در مقایسه با نیمه اول سال گذشته بهبود ۱۰۶ درصدی را گزارش می دهد تا با این حساب میانگین رشد چهار شاخصه مهم گزاشات مالی این شرکت ۱۳۸ درصد باشد.

خلق این نتایج در مدت زمان کوتاه مدیریتی نوید روزهای خوبی برای خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، بیمه گذاران و سهام داران این شرکت بیمه ایست که از آن می توان به عنوان امضای موهبتی در بیمه دی یاد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط