میز عقد ساده و مختصرِ زینب سلیمانی+ عکس

خبر ازدواج زینب سلیمانی، دختر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با پسر سید هاشم صفی الدین را خواهر عماد مغنیه با انتشار پیام تبریک در فضای مجازی رسانه ای کرد.

به گزارش رصد روز، قاسم سلیمانی نام پدر حسن متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس است. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در ۱۸ سالگی به استخدام اداره آب کرمان درآمد. او در حوادث انقلاب اسلامی ایران با روحانی مشهدی به نام رضا کامیاب آشنا شد و او را وارد جریانات انقلاب کرد. به نقل از سهراب سلیمانی، برادرش یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌ها و اعتصابات کرمان در زمان انقلاب بود.

5 71

زینب در سال ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمد و کوچک‌ترین فرزند قاسم سلیمانی است. او مدت کوتاهی پس از کشته شدن پدرش، در تیر ۱۳۹۹ با رضا صفی‌الدین، فرزند هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله لبنان ازدواج کرد. خبر ازدواج آنها را برای نخستین بار خواهر عماد مغنیه در اینستاگرام منتشر کرد. رضا هاشم صفی‌الدین برخلاف پدرش و همسرش، از مصاحبه با رسانه‌ها و دوربین‌های خبرنگاران فراری است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار