آش شور مهدی کوهی در ذوب آهن صدای آشپز را هم درآورد

نامه شدیداللحن مدیرعامل شستا به مهدی کوهی عمق فاجعه را آشکار کرد/ مهدی کوهی در روزشمار برکناری؟

کارنامه ضعیف مهدی کوهی در مدیریت ذوب آهن اصفهان و کاهش معنادار در میزان تولید و افزایش زیان انباشته در کنار سایر حاشیه ها باعث شد تا عارف نوروزی مدیرعامل شستا به شدت از عملکرد غیرقابل دفاع کوهی انتقاد کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، انتخاب کوهی در میان همه کسانی که می توانستند عملکرد بهتری نسبت به او در غول فولادسازی ایران داشته باشند از همان ابتدا مورد نقد اهالی رسانه و کارشناسان حوزه قرار گفت اما به هر طریق ممکن در بهمن ماه ۱۴۰۱ سکان هدایت ذوب آهن اصفهان به او واگذار شد اما نتایج به عمل آمده با مدیریت وی در این شرکت فولادی نشان داد که نگرانی ها از انتصاب وی توسط  تاصیکو بی جهت نبود چرا که مرور وضعیت تولیدی و افزایش زیان گواه دغدغه هایی بود که بارها از آنها گفته شده بود.

کوهی که حمایت میرهاشم موسوی را همراه خود می دید اگرچه در مقطعی توانست با کاهش قیمت جهانی کک کمی زیان انباشته ذوب آهن اصفهان را کاهش دهد اما این موضوع را نباید هنر مدیریتی وی تعبیر کرد چرا که نوسانات قیمت جهانی مواد اولیه هیچ ربطی به سبک و سیاق مدیریتی وی نداشت و در واقع باید این مسئله را جزو خوش شانسی های مدیریتی کوهی دانست.

سه ماهه ۱۴۰۳ البته گواه مناسبی برای سنجش عملکرد کوهی بود. رشد ۱.۷۵۸ درصدی زیان انباشته ذوب آهن اصفهان نسبت به سه ماهه ۱۴۰۲نشان داد که وضعیت مدیریتی این شرکت نیازمند رسیدگی با قید فوریت است هرچند که این اتفاق تا این لحظه نیفتاده اما با نامه اخیر مدیرعامل شستا، کوهی در روزشمار برکناری از ذوب آهن اصفهان بسر می برد.

کوهی حامی خود را به منتقد تبدیل کرد

ذوب آهن اصفهان که در ماههای اخیر به شدت مورد نقد اهالی رسانه قرار گرفته و برای سکاندارش کارزار برکناری راه افتاده است حالا نقد شدید شستا را هم باید به آن اضافه کرد تا شاید منطقی ترین راه تغییر مدیریت ذوب آهن باشد هرچند که کوهی ناگزیر از خداحافظی با ذوب آهن است اما به نظر می رسد مدت زمان حضورش در ذوب آهن کوتاهتر از برآوردها باشد.

در گزارشات قبلی پیرامون وضعیت مدیریتی ذوب آهن و نتایج و عملکرد این شرکت گفتیم و حالا با نامه تند مدیرعامل شستا به مهدی کوهی مشخص می شود که شانه خالی کردن از پاسخگویی به معنای مصون بودن از رصد نهادهای نظارتی نیست.

عارف نوروزی مدیرعامل شستا در تاریخ ۱۵ شهریورماه  سال جاری در نامه شدیداللحنی به شماره ۹۰۷۵/۱/۱۱ با موضوع عدم تحقق بودجه تولید چهارماهه نخست سال ۱۴۰۳ خطاب به مهدی کوهی اشاره می کند؛

براساس اطلاعات وارد شده در سامانه یکپارچه نطارت و ارزیابی عملکرد (سینا)، در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار تولید چهار محصول آن شرکت (ریل و متعلقات، کلاف، میلگرد، شمش چدن) به نحو نگران کننده ای کمتر از ۹۰ درصد بودجه مصوب می باشد.

این نامه می افزاید: همچنین در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ از موارد مقدار تولید سه محصول (ریل و متعلقات، میلگرد، شمش چدن) نسبت به دوره مشابه سال قبل به نحو دور از انتظاری کاهش داشته است.

مدیرعامل شستا در پایان نامه تشر تندی به عملکرد مدیریتی کوهی می زند و اظهار می کند: عملکرد فوق با نهایت تأسف مغایر با شعار سال مبنی بر جهش تولید بوده و به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد. ضروری است در اسرع وقت اقدامات جبرانی  جهت تحقق بودجه مصوب تولید در دستور کار قرار گیرد.

کوهی که پیش تر مورد حمایت شستا بود با سبک مدیرتی خود و هر آنچه در چنته داشت حالا در سیبل انتقادات آن قرار گرفته تا اوضاع برای ذوب آهن و مدیریتش در بغرنج ترین حالت چندسال اخیر قرار باشد.

شاید بهتر باشد کوهی نیز مانند برخی مدیرانی که در دولت چهاردهم برکناری را به خود نزدیک می دیدند و از این جهت استعفاء کردند همین رویه را در پیش گیرد تا حداقل برای خودش تا حدودی حاشیه امن ایجاد کند هرچند که کارنامه وی در ذوب آهن جای دفاعی ندارد.

ذوب آهن 1

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار