نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری / رئیسی با ۶۲ درصد آراء پیشتاز است

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که رئیسی با 62 درآراء پیشتاز رقابت است و پس از او رضایی و همتی قرار دارند و قاضی زاده هاشمی نفر چهارم انتخابات است

به گزارش رصد روز ، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری که با مشارکت ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم همراه بوده نشان میدهد که ابراهیم رئیسی با کسب ۶۲ درصد آراء و با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیشتاز انتخابات است. محسن رضایی نیز با ۳ میلیون رأی و معادل ۱۱ درصد آراء نفر دوم انتخابات دیده می شود. تنها کاندیدای اصلاح طلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۸ درصد آراء و با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأی در جایگاه سوم قرار دارد و قاضی زاده هاشمی نیز ۳ درصد آراء را به دست آورد و فعلا نفر چهارم انتخابات است.

 

جزئیات نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری 

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد اینکه چرا آمار بصورت دقیق اعلام نشده است، گفت: هر لحظه تجمیع آرا در حال انجام است و  وقتی نهایی شد آقای وزیر کشور طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

عرف در مورد نتیجه دیگر انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها شویم؛ اما استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار ریاست جمهوریشان را تمام کرده‌اند کار شوراها را آغاز کردند و چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می‌کنند  و ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد. تعداد ارای باطله نیز در نتیجه تجمیعی اعلام می شود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار