نتایج درخشان بانک تجارت با قرارگیری در بین سه بانک برتر بورسی کشور در نیمه نخست سال جاری

ماراتن شش ماهه ابتدایی بانکهای بورسی با کسب نتایج قابل توجه برای بانک تجارت همراه بود تا این بانک در شاخصه های مختلق در جمع سه بانک برتر بورسی خودنمایی کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، شش ماهه نخست سال جاری برای شبکه بانکی از حیث تحولات سیاسی و مدیریتی در کشور ماراتن جذابی را رقم زد که نتیجه آن خلق رکوردهای قابل توجه بود. پرداخت بیشترین میزان تسهیلات کلان و خرد در تاریخ شبکه بانکی در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ و حضور حداکثری بانکهای کشور در فرصتهای سرمایه گذاری نشان داد که نظام بانکی کشور در حال ورود به دوره جدیدیست که در آن بیشتر تعامل را با صاحبان کسب و کار و مشتریان خود خواهد داشت.

شش ماهه طلایی بانک تجارت

نیمسال نخست سال جاری برای بانک تجارت با کسب نتایج قابل توجهی به پایان رسید که علاوه بر قرارگیری این بانک در جمع سه بانک برتر بورسی کشور در شاخصه های مختلف می توان اذعان کرد که سهامداران یکی از بزرگترین بانکهای بورسی کشور در ادامه سال از انگیزه های خوبی برای همراهی بیشتر با این بانک برخوردار خواهند بود.

شش ماهه ابتدایی سال برای بانک تجارت با قرار گرفتن در رتبه نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همراه بود.

این بانک همچنین توانست تا در پایان شهریور ماه درآمدهای عملیاتی خود را به بیش از ۶۱۵ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال رساند تا از این حیث در جایگاه سوم بانکهای بورسی قرار گیرد. بانک تجارت با افزایش درآمد سپرده گذاری خود به میزان ۴۹ درصد نسببت به مدت مشابه سال قبل و رساندن آن به ۳۱ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال جایگاه دوم بانکهای بورسی را از آن خود کرد.

درآمد اوراق بدهی بانک تجارت در نیمه اول سال به ۳۰ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال رسید و با رشد ۱۰۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه اول این شاخص را در اختیار بانک تجارت قرار داد.

درآمد سرمایه گذاری بانک تجارت در از ابتدای فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ به ۲۶ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال رسید تا بانک تجارت در رقابت با سایر بانکهای بورسی در این ردیف از درآمدهای عملیاتی در رتبه دوم دیده شود.

افزایش ۵۷ درصدی درآمد کارمزد بانک تجارت نسبت به نیمسال ابتدایی ۱۴۰۲ مجموع درآمد کارمزد این بانک را در ۶ ماهه نخست امسال به ۹۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال رساند تا جایگاه دوم بانکهای بورسی در این شاخص به بانک تجارت برسد.

با احتساب درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده ها تراز مالی بانک تجارت در ۶ ماهه اول سال جاری به ۴۱ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال رسید تا بانک تجارت از حیث میزان تراز مالی سومین بانک برتر بورسی کشور باشد.

مانده تسهیلات این بانک در پایان ماراتن شش ماهه بانکهای فعال در بازار سرمایه رقم ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال را نشان می دهد تا سکوی دوم در این شاخص نیز به نام بانک تجارت رقم بخورد.

در پایان شهریور ۱۴۰۳ ارزش بازار بانک تجارت بیش از ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال بود تا عنوان سوم بانکهای بورسی کشور در این شاخص به این بانک تعلق گیرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار