نماد “پارسیان” نماد اعتماد سهامداران

بازدهی و نقدشوندگی مناسب در سه ماهه گذشته در کنار رتبه قابل قبول در سودآوری ماهانه و نیز رشد ارزش بازار در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از جذابیتهای نماد پارسیان در سال جاریست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بیمه پارسیان در حالی خود را برای افزایش سرمایه ۲۳ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور اصلاح ساختار مالی آماده می کند که در ۹ ماهه ۱۴۰۲توانست نمایش قابل قبولی ارائه دهد.

یکی از مهمترین اقدامات مدیران بیمه پارسیان طی سال جاری تمرکز بر وضعیت نماد این شرکت در بازار سرمایه بود که خروجی آن در درآمد هر سهم و p/e آن قابل مشاهده است. افزایش ارزش بازار و نیز تقویت وزن سهامداران خصوصاً در چندماهه اخیر باعث شد تا با وجود نوسانات شدید بازار سرمایه نماد پارسیان خروجی قابل قبولی برای سهامداران داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهد که از ابتدای سال تا ۲۳ بهمن ماه سال جاری نماد پارسیان ۲۱۱ روز در تابلوی معاملات بازار سرمایه فعال بود که ۹۷ روز آن شاهد تابلوی سبز رنگ برای این نماد بیمه ای بودیم.

نماد پارسیان در سودآوری ماهانه در سال جدید در بین نمادهای همگروه در جایگاه پنجم قرار دارد و از لحاظ ارزش بازار جایگاه نهم گروه و ۲۶۹ بازار را از آن خود کرده است. یکی از مهمترین ویژگی های نماد پارسیان را باید در ضریب نقدشوندگی بالای آن دانست. این نماد بیمه ای با ضریب نقدشوندگی ۹۰%  یکی از نمادهای با اهمیت گروه بیمه در بازار سرمایه است که با توجه به پتانسیل سهامداران آن می توان امیدوار بود که با افزایش سرمایه و اعمال برخی اصلاحات شاهد بهبود وضعیت در این نماد بیمه ای باشیم.

این شرکت بیمه ای در شرایطی به مجمع افزایش سرمایه می رود که درآمد هر سهم آن در آخرین روز معاملات (۲۳ بهمن ۱۴۰۲) ۱۴۰ ریال دیده می شود و ازاین حیث می توان گفت که در شرایط نسبتاً خوبی در مقایسه با میانگین گروه بیمه ای قرار دارد.

بازدهی و نقدشوندگی نماد پارسیان در سه ماهه گذشته ۲۶.۵۲ درصد بوده که با توجه به تغییرات ناگهانی و موجهای هیجانی موجود در بازار سرمایه و نیز نوسانات اخیر دستاورد خوبی محسوب می شود و البته باید به افزایش ارزش بازار نماد پارسیان نیز نوجه کرد.

ارزش بازار این نماد در سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال بود در حالی که تا پیش متوقف شدن تابلوی معاملاتی نماد پارسیان به منظور برگزاری مجمع افزایش سرمایه ارزش بازار آن ۴۸ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال نشان می داد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار