نمره قبولی ملت به بانک ملت / صدرنشین با اختلاف گروه بانکی

دستاوردهای سال گذشته و سال جاری بانک ملت در اقتصاد کشور امیدواریهای زیادی را از حیث نمایاندن ظرفیت های شبکه بانکی ایجاد کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک ملت در حالی سال ۱۴۰۲ را به پایان رساند که بررسی موردی شاخصه های مالی نشان می دهد نتایج کسب شده توسط این بانک در سالهای گذشته در شبکه بانکی منحصر بفرد بود که آن را باید در سیاست گذاری مدیریتی بانک ملت در جذب منابع، بهبود بهره وری و افزایش درآمد جستجو کرد.

سال ۱۴۰۳ برای بانک ملت مانند سال گذشته با ضرب آهنگ خوبی آغاز شد بطوریکه بررسی صورتهای مالی بانکهای فعال در بازار سرمایه در سه ماهه ابتدایی بانک ملت را در بسیاری از شاخصه ها در صدر قرار می دهد و این کارنامه در حالی ایجاد شد که افزایش تسهیلات تکلیفی بار مالی زیادی را برای بانکها به همراه داشت اما این موضوع نه تنها کاهش معناداری را در ردیف های مالی بانک ملت ایجاد نکرد بلکه افزایش چشمگیر درآمد ها و تسهیلات اعطایی در کنار ضریب بالای جذب منابع روایت متفاوتی دارد.

بانک ملت که همواره جزو نمادهای اثرگذار از جهت میزان معامله و اثرگذاری در شاخص در بازار سرمایه است سه ماهه ۱۴۰۳ را با سود خالص ۷۷ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریالی به پایان رساند که نسبت به دوره مشابه با رشد ۲۷ درصدی همراه بود. این بانک همچنین توانست در مدت زمان ۳ ماهه ابتدایی سال سود خالص خود را نسبت به دوره مشابه ۲۷ درصد افزایش دهد تا علاوه بر  انتفاع بانک از اقدامات صورت گرفته سهامداران آن نیز تحولات انجام شده در این بانک را به وضوح احساس کنند.

سایر بررسی ها نشان می دهد که در ۴ ماهه گذشته از ۱۴۰۳ بانک ملت با افزایش درآمدهای عملیاتی، جذب سپرده و رشد تسهیلات اعطایی و با اختلاف نسبت به سایر بانکهای خصوصی و خصولتی در صدر گروه بانکی قرار دارد.

درآمد تسهیلات اعطایی این بانک در پایان تیرماه با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه به ۵۰۹ هزار میلیارد ریال رسید. مانده تسهیلات اعطایی بانک ملت در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت. مانده سپرده های سرمایه گذاری در این بانک با رشد نسبی به ۱۰ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال تکیه زد و در طرف دیگر شاهد رشد ۴۶ درصدی درآمدهای کارمزد بانک بودیم که نسبت به دوره مشابه %۴۵.۵ افزایش داشت.

کارنامه درخشان بانک ملت در مؤلفه ها یکبار دیگر این بانک در جایگاه نخست شبکه بانکهای خصوصی کشور می نشاند تا برای اولین بار در ده سال گذشته روند درآمدزایی و سودآفرینی یکی از بانکهای بزرگ بورسی کشور به استمرار خوبی داشته باشد که پیام های امیدوار کننده ای را برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار