نوسانات بازار طلا و سکه همچنان ادامه دارد

نوسانات بازار طلا و سکه همچنان ادامه دارد. امروز طلا ارزان و سکه گران شد، اما کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که ریسک اصلی موجود در بازارها بحث انتخاب کابینه رئیس‌جمهور منتخب است.

به گزارش رصد روز، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌های منطقه روند افزایشی در پیش گرفت؛ اما این هفته ورق برگشت و بازار هفته خود را نوسانی آغاز کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۳ مرداد ۱۴۰۳، کاهش داشت و به سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. طلای ۲۴ عیار هم مانند طلای ۱۸ عیار، امروز ارزان شد و به نرخ چهار میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید.

سکه اما راه خود را از طلا جدا و هفته را صعودی آغاز کرد. سکه طرح جدید که در روزهای گذشته به کانال ۴۳ میلیون تومان صعود کرده بود، امروز هم افزایشی شد و نرخ ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته، در نرخ ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد.

طلای جهانی هم نوسانات خود را طی می‌کند. درحالی که روزهای گذشته طلای جهانی افزایش قیمت را تجربه کرده بود، امروز هم همان مسیر صعودی را ادامه داد. طلای جهانی امروز به قیمت ۲۴۴۴ به ازای هر اونس رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد: «تحولات و اتفاقات امنیتی و سیاسی در منطقه آسیا در بازارهای مالی داخلی تاثیر زیادی دارد که به طور معمول در ابتدا خود را در بازار طلا و سکه داخلی نشان می‌دهد؛ چراکه رفتار فعالین خرد این بازار که همان مردم عادی هستند با توجه به احساس خطر در رابطه با کاهش ارزش پول‌های خود، هیجانی است و نه بر اساس تحلیل.»

او ادامه داد: «طی ماه‌های اخیر مشاهده شد که در پی تحولات سیاسی-نظامی حاشیه‌ای جنگ‌ غزه، نرخ دلار در کشور افزایشی شده و در ادامه آن روند افزایشی را در بازار طلا و سکه مشاهده می‌کردیم و پس از فروکش اتفاقات شاهد روند اصلاحی در بازارها هستیم.»

جیهانی در ادامه توضیح داد: «اکنون هم روند بازارهای مالی همین روند را طی می‌کنند. روند بازار طلا و سکه در سه چهار روز آینده در ابهام قرار دارد، اما پس از پاسخ ایران نسبت به ترور هنیه و شکل‌گیری یک تعامل جهانی بازار دوباره به سمت ثبات می‌رود، همان‌طور که پس از عملیات وعده صادق یک، بازارها کاهشی شدند.»

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: «نکته‌ای که باید درنظر گرفت، ریسک و ابهام بزرگ‌تر فعلی بازارها بحث انتخاب کابینه و تعیین سمت‌وسوی بانک مرکزی و سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد در آینده است که پس از معرفی کامل کابینه و رئیس جدید بانک مرکزی به صورت دقیق‌تر می‌توان در رابطه با روند آینده بازارهای مالی، طلا و سکه و بازار سرمایه صحبت کرد.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار