نیمه نخست امیدوارکننده بانک دی

بررسی عملکرد بانک دی در نیمه ابتدایی سال جاری از رشد نسبی نسبت به مدت مشابه و مجموع عملکرد سال گذشته خبر می دهد که باید آن را در تلاشهای مستمر مدیران آن جهت خروج بانک از وضعیت فعلی ارزیابی کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، تلاشهای بانک دی در جهت تقویت ارکان مالی و اصلاح ساختار از ابتدای سال جاری با جدیت خاصی قابل مشاهده است. واگذاری املاک مازاد بانک، وصول مطالبات از شرکتهای فرعی و وابسته، کاهش پرداخت تسهیلات به شرکتهای زیرمجموعه در کنار برگزاری چندین مرحله مزایده در سال جاری نشان می دهد که اراده مدیریتی بانک دی بر پیاده سازی راه حل های مفید با ظرفیتهای موجود برای تعدیل وضعیت مالی با نگاهی متمرکز در حال پیگیری و اجراست. این در حالیست که با تجدید ارزیابی دارایی های این بانک،افزایش سرمایه و نتیجه اقدامات صورت گرفته می توان امیدوار بود که این بانک به وضعیت باثباتی نزدیک شود.

بررسی عملکرد ۶ ماهه بانک دی

بررسی عملکرد ۶ ماهه بانک دی نشان می دهد که میزان درآمد عملیاتی شناسایی شده در آن در نیمسال نخست نسبت به مردادماه سال جاری و مدت مشابه سال قبل رو به پیشرفت بوده. به طوریکه مجموع درآمدهای عملیاتی بانک دی در نیمه نخست سال جاری با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مردادماه و رشد نسبی در مقایسه با پایان شهریور سال گذشته همراه بوده.

مانده تسهیلات اعطایی بانک دی در پایان شهریورماه سال جاری ۲۰۱ هزار میلیارد ریال بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه %۳۱.۴ رشد را گزارش می کند. گفتنیست مانده تسهیلات بانک دی در پایان سال قبل ۱۸۸ هزار میلیارد ریال بود.

وضعیت سپرده گذاری بانک دی نیز از رشد نسبی نسبت به مجموع سال گذشته خبر می دهد. در پایان شهریور سال جاری مجموع سپرده گذاری های این بانک ۱۷ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال بود که این مقدار در پایان سال قبل ۱۶ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال بود.

کاهش سرمایه گذاری در اوراق بدهی و تزریق منابع آن به رشد تسهیلات یکی از سیاست هایی بود که در گزارش عملکرد بانک دی قابل مشاهده است.

سرمایه گذاری در سهام بصورت بلند مدت از دیگر اقدامات ۶ ماهه نخست سال جاری در بانک دی بود. بانک دی در نیمه ابتدایی سال ۳۰۳ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال در سهام سرمایه گذاری کرد که از این محل با وجود نوسانات قابل توجه در بازار سرمایه موفق به شناسایی یک هزار و ۴۲۲ میلیارد درآمد شد.

مانده سپرده های سرمایه گذاری در بانک دی در پایان شهریور سال جاری ۵۵۸ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال بود که این مقدار از مجموع سال گذشته نیز پیشی گرفته است که باید نتیجه را در تلاش مدیریتی در جلب اعتماد مردم ارزیابی کرد.

آنچه در خصوص گزارش عملکرد بانک دی در پایان دی ماه باید گفت موفقیت در جذب منابع و ورود آن به چرخه سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بوده که نتایج آن در گزارشات مالی آتی بانک انعکاس خواهد داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار