هجمه های صورت گرفته در خصوص ناترازی بانک ایران زمین با واقعیت همخوانی ندارد

اقدامات صورت گرفته در بانک ایران زمین جهت حل مسئله زیان انباشته و ناترازی بانک با نتایج مهمی همراه بوده که بی اطلاعی از آن منجر به انتشار گزارشاتی شده که با واقعیت سازگار نیست.

به گزارش اختصاصی رصد روز،با وجود هجمه ها شکل گرفته در خصوص ناترازی بانک ایران زمین  باید گفت که ارائه تحلیل بدون پشتوانه تحقیقی و به صرف در اختیار داشتن و اتکاء به چند سند نتیجه ای در جهت تنویر افکار عمومی نخواهد داشت. موضوع ناترازی اگرچه زخم کهنه نظام بانکی کشورست اما با گفته های اخیر رئیس جمهور مشحص می شود که بخش عمده ای از مشکلات مربوط به ناترازی بانکها اعمال قوانینیست که بدون توجه به منابع بانکی لازم الاجرا شده.

ادغام مؤسسه مولی الموحدین در بانک ایران زمین که زمینه ساز خلق زیان انباشته در این بانک شد مهمترین علت ناترازی این بانک در سالهای اخیر بود و با وجود چالش هایی که میان مالک واحد این بانک با سایر اعضای هیئت مدیره وجود داشت تیم سرپرستی مستقر در این بانک با پیگیری مستمر نتایج قابل توجهی را رقم زد.

پیگیریها نشان می دهد که صدور آرا به نفع بانک ایران زمین در محاکم حقوقی و قضایی در خصوص نقل و انتقال دارایی های مولی الموحدین به این بانک عملاً مسئله زیان انباشته و ناترازی در بانک ایران زمین را مرتفع کرده که بازگشت این بانک ایران زمین به جایگاه اصلی را آن موجب می شود.

بانک ایران زمین در کنار تلاشهای حقوقی جهت استیفای حقوق سهامداران اقدامات مهم دیگری را در دستور کار قرار داد که مهمترین آن افزایش سرمایه بانک بود که در روزهای آینده و با صدور نهایی آرای قضایی و حقوقی که طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد ناترازی این بانک مرتفع و زیان انباشته آن با تجدید ارزیابی دارایی ها کاملاً حل و فصل می شود.

آنچه که در خصوص ناترازی بانک ایران زمین در رسانه ها مطرح شده و به هیئت سرپرستی مستقر در این بانک نسبت داده می شود با اقدامات صورت گرفته همخوانی ندارد چرا که اطاله دعوای حقوقی در کنار سایر چالش هایی که در این بانک بود سبب شد تا بانک ایران زمین در تعدیل تراز و بهبود وضعیت مالی با مشکلاتی روبرو شود که این معضل با ورود نهادهای قضایی و نظارتی در مسیر حل و فصل قرار گرفت و در نهایت با صدور رأی به سود بانک ایران زمین نتایج خوبی در حال رقم خوردنست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط