هزینه های درمان کرونا یکی از عوامل مراجعه نکردن بخشی از مردم به مراکز درمانیست

با شیوع ویروس کرونا و همزمان با ایجاد محدودیت‌های که در سرتاسر کشور مشاهده می‌شود که بسیاری از کسب و کارها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و به این خاطر توان پرداخت این هزینه‌ها در نزد بسیاری از مردم وجود ندارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ،یکی از مهم‌ترین مسائلی که همزمان با شروع موج دوم کرونا در کشور مطرح می‌شود مربوط به هزینه‌های درمان کرونا است آنطور که برخی از افراد در خصوص هزینه‌های درمان کرونا بیان می‌کنند دریافت هزینه های بسیار بالا در برخی از مراکز درمانی است که لازم است وزارت بهداشت به عنوان متولی و متصدی مقابله و درمان این ویروس به آن اهتمام داشته باشد.

هزینه های بالایی که برای انجام تست و بعضاً درمان این ویروس مخرب از برخی مبتلایان گرفته می‌شود رقم های بسیار بالایی را نشان می دهد.

این هزینه ها در بیمارستان های دولتی بالغ بر پنج میلیون تومان در بیمارستانهای خصوصی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود

این موضوع در حالی است که برای انجام تست نیز گاها مشاهده می شود که در بیمارستان های دولتی هزینه های قابل توجهی از بیماران اخذ می گردد

همین چند وقت پیش بود که حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با یکی از روزنامه‌ها از فاکتور های چند ده میلیونی برای این بیماران خبر داده بود.

اما وزارت بهداشت در ادعایی بیان می کند که ۹۰ درصد این هزینه ها به پای دولت و بیمارستان است البته مشروط به داشتن بیمه توسط بیماران خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا و همزمان با ایجاد محدودیت‌های در سرتاسر کشور مشاهده می‌شود که بسیاری از کسب و کارها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و به این خاطر توان پرداخت این هزینه‌ها در نزد بسیاری از مردم وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه فاقد پوشش بیمه خصوصاً بیمه تکمیلی هستند باید پرسید آیا دریافت چنین هزینه هایی معقول و منطقی به نظر می‌آید یا خیر؟

تنها نگاهی به آمار بیکاران کرونا مشخص می‌کند که دولت در کنار تسهیلاتی که برای این بخش از جامعه در نظر گرفته باید در مورد هزینه های درمان کرونا نیست تجدید نظر کند

بر کسی پوشیده نیست که مشکل اقتصادی در کنار شرایط ویژه‌ای که بر کشور تحمیل شده صحبت خواهد شد تا بسیاری از مردم که با نبود و نداشتن هزینه درون روبرو هستند با مشکلات عدیده ای روبرو شوند و در این میان وظیفه دستگاه‌های دولتی وزیر بسیار سنگین به نظر می آید موضوعی که اگر بنا به ادامه داشتن آن در جامعه وجود داشته باشد این احتمال می رود که درصد قابل توجهی از مردم به خاطر نداشتن هزینه های درمان به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند که در این صورت باید به آمارهای اعلام شده آمارهای پنهان را نیز اضافه کرد.

ویروس کرونا به کشور تحمیل شد اما آن چه که قابل کنترل است مدیریت هزینه های مربوط به این ویروس مخرب است که بخش‌های اقتصادی کشور و کاملا درگیر کرده.

متاسفانه با برخی از سوء مدیریت ها ویروس کرونا در کشور همچنان قربانی می‌گیرد اما می توان شمار و علل مبتلایان به این ویروس را کاملاً مدیریت کرد و آن را کاهش داد.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار