همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز سه میلیون تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش رصد روز، پنجم تیر بود که کانال اطلاع‌رسانی دولت از عیدی دولت سیزدهم به بازنشستگان خبر داد. بر این اساس قرار شد باتوجه به تصویب آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در دولت و ابلاغ آن، این مبلغ به عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق در روزهای آینده به حساب‌های بازنشستگان واریز شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این مصوبه نیاز به تامین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته داشت.

امروز نیز داود منظور در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آئین‌نامه اجرایی ‎متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیأت دولت رسید که بر این اساس مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر یک از ۶.۲ میلیون بازنشسته صندوق‌های لشگری و کشوری و ۲.۴ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی در مجموع با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

واریز رقم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دیروز اعلام کرد که طبق مصوبه دولت و ابلاغ آن به همه صندوق‌های بازنشستگی، رقم سه میلون تومان بابت متناسب‌سازی فروردین تا خرداد به‌صورت علی‌الحساب برای متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان واریز شد.

براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان برای پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به تامین رقمی بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان داشته است که با همکاری سازمان برنامه و نظام پولی و بانکی کشور، این منابع تأمین شده و مبلغ سه میلیون تومان در روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ به همه حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی واریز می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار