واکنش استقلالی ها به عملکرد نکونام+ جزیئات

عدم قهرمانی استقلال باعث شد تا شاهد واکنش‌های متفاوتی از سمت هواداران و پیشکسوتان این باشگاه نسبت به عملکرد جواد نکونام باشیم‌.

به گزارش رصد روز، استقلال در هفته های پایانی لیگ برتر قافیه را به رقیب سنتی باخت و در گام‌های آخر عنوان قهرمانی را تقدیم پرسپولیس کرد، موضوعی که باعث واکنش‌های زیادی در بین پیشکسوتان و هواداران استقلال شد.

 

تعدادی از پیشکسوتان باشگاه صلاحیت این مربی جوان را زیر سوال برده و مدعی شدند او توانایی هدایت آبی‌ها را ندارد و در طرف مقابل تعدادی دیگر از پیشکسوتان می‌گویند باید به او فرصت داد تا پروژه خود در استقلال را پیش ببرد. همچنین در این مورد هم بحث داغی بین هواداران استقلال در گرفته و استقلالی‌ها درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت نکونام به مجادله پرداخته‌اند.

پیشکسوتان و هواداران استقلال درباره صلاحیت فنی و اخلاقی سرمربی تیم به بحث و گفتگو می‌پردازند. در بحث مسائل اخلاقی عده‌ای می‌گویند با توجه به سوابق درگیری این مربی با مدیریت باشگاه در دوران حضور در تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال، دیگر تحمل حواشی این مربی برای فصل آینده را ندارند و در مقابل موافقان نکونام معتقد هستند این مربی در این حواشی مقصر نبوده و فصل گذشته مقصر حواشی علی خطیر مدیرعامل سابق باشگاه بود و از زمان تغییر و تحولات مدیریتی، جواد نکونام اختلافی با مدیریت جدید باشگاه نداشته است.

 

در بحث مسائل فنی هم منتقدان معتقد هستند سبک دفاعی آقای سرمربی به درد این باشگاه نمی‌خورد. آنها می‌گویند که آبی‌ها همیشه پیرو فوتبال هجومی بوده‌اند و نباید تیم بزرگی مانند استقلال در برابر رقبا دفاعی بازی کند. در مقابل موافقان مدعی هستند که استقلال در فصل گذشته ابزار لازم برای ارائه فوتبال هجومی را نداشته و مدیران سابق تیم نفرات مدنظر مربی را جذب نکرده‌اند و مسلما در فصل آینده این نواقص برطرف خواهد شد. در ادامه نظرات تعدادی از پیشکسوتان و هواداران موافق و مخالف جواد نکونام را جهت قضاوت خوانندگان سایت برترین ها ارائه می‌کنیم:

وریا غفوری کاپیتان سابق و محبوب آبی‌ها در جنجالی‌ترین مصاحبه خود گفت: در روزهایی که تیم رقیب درگیر حواشی داخلی بود، آن چه انتظار می‌رفت تعامل و همکاری و همدلی در راه رسیدن به قهرمانی بود که متاسفانه این جدل‌های سخیف، کودکانه و تمام‌نشدنی میان مدیریت و سرمربی ضربه بزرگی به تیم و روان هواداران زد. علاوه بر این منجر به از دست رفتن دو مهره تاثیرگذار چون اورونف و منتظر محمد شد. این رفتار در شأن استقلال و تاریخ پرافتخارش نبود.
با توجه به شناختی که از جواد نکونام در فولاد و آنچه در طول این فصل شاهد بودیم، ایشان از شایستگی و توانایی لازم جهت ارتقا و پیشرفت استقلال برخوردار نیستند. بنابراین توصیه بنده به هلدینگ برای داشتن یک شروع قوی و با صلابت انتخاب گزینه‌ای بهتر برای نیمکت استقلال است.

 

بعد از وریا نوبت به علی سامره رسید کسی که در نیم‌فصل اول سرپرست استقلال بود و به دلیل اختلاف با سرمربی آبی‌ها از این تیم جدا شد او نظرش درباره نکونام را اینگونه بیان کرد: در حالت کلی می خواهم بگویم غرور و لجبازی، قهرمانی را از استقلال گرفت. ایشان شایستگی نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد. حتی اگر من هم نگویم، عملکرد فنی و مدیریتی ایشان در استقلال این را نشان می دهد.
جام حذفی در رفسنجان و با گل منتظر محمد از دست رفت. باشگاه با سعید مهری فسخ کرد، اما نکونام به خاطر لجبازی منتظر محمد را نخواست و مجبور شدیم مهری را برگردانیم و بیچاره قراردادش هم تا نیم فصل ۱۶۰ میلیون تومان ماند و وقتی دید کم کردن قراردادهای دیگران، نمی تواند به قرارداد او اضافه کند، ایران را ترک کرد و به قبرس رفت.

اما در طرف مقابل علی لطیفی، پیشکسوت آبی‌ها در مورد ادامه همکاری با نکونام گفت: به ۳ دلیل اعتقاد دارم نکونام باید بماند. اول اینکه او حالا در قامت سرمربی استقلال باتجربه شده. دوم اینکه اسکلت تیم حفظ می‌شود و سوم ایکه با حضور مالکین جدید از نظر مدیریتی هم ثبات بوجود آمده. در نتیجه اعتقاد دارم او باید بمانم. سبک نتیجه گرای او شاید مورد پسند من نباشد اما نمی‌توانم کتمان کنم که او با اسقلال امسال فوق‌العاده عمل کرد.

همچنین سهراب بختیاری‌زاده در حمایت از نکونام مصاحبه‌ای انجام داد و نظرات خود را به این شکل بیان کرد: این حق نکونام است که بتواند با شرایطی خوب لیگ را شروع کند و به استقلال کمک کند. پیشکسوتان زیادی هستند که دلشان برای این تیم می‌تپد و دلسوز این تیم هستند که می‌گویند جواد نمی‌تواند مربی خوبی باشد اما با مصاحبه‌ها کاملا مخالف هستم. اگر بحث بر قضاوت هست، دنبال تسویه شخصی نباشیم. در مورد دشمن هم باید منصفانه عمل کرد.
نکونام نشان داد لیاقت ماندن در استقلال را دارد. به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست که استقلال در سه فصل با ۳ مربی متفاوت کار کند و این را ادامه دهیم. اگر دنبال هماهنگی و بهتر شدن هستیم، نیاز به ثبات داریم. حضور نکونام به این ثبات کمک می‌کند و بهتر است نکونام بماند.

کاربری به نام حاکم صلح‌طلب در توییتر نوشت: یه سوال از هوادارا و پیشکسوتان حالا که با رسانه‌های سرخ همراه و خواهانِ برکناری نکونام هستید, تضمینی هست که سرمربی بعدی تیم رو قهرمان کنه؟
تا کی این دور باطل عدم ثبات سرمربی و حتی مدیریت در استقلال ادامه خواهد داشت؟

مارشال بروس که نکونام را یکی از عوامل ناکامی استقلال می‌داند می‌گوید: ما به اینکه فدارسیون و داور به پرسپولیس جام بدن عادت داشتیم
ولی اینبار یکی از خودمون جام رو تقدیمشون کرد و به فدراسیون و داورا کمک کرد
این دردش خیلی بیشتر بود
از خودی خوردن خیلی بدتره اقای نکونام
امیدوارم دیگه رو نیمکت استقلال نبینمت اقای نکونام!

سمانه یکی از هواداران استقلال نوشت: اسامی پیشکسوتهایی که تو این ۲-۳ روز یه دفعه نگران استقلال و از نکونام شاکی شدن رو لیست کنیم؛ رضا رجبی، وریا، پیروز قربانی، علی سامره
اوکی نکونام بَد؛ فقط سوال مهم اینه که چرا از ۷ تا گل آفساید پرسپولیس شاکی نشدن و اذیتشون نکرد؟!
چرا فکر میکنید خیلی باهوشید؟:)

کاربر هورکاژ با انتشار تصویر زیر نوشت: برای شناختن جواد نکونام، باید صحبتای کسی شنید که امسال بهش خیلی نزدیک بوده…

 

یکی از کانال‌های هواداری منتقد جواد نکونام با حمله به داریوش یزدانی که از سرمربی آبی‌پوشان حمایت کرده بود نوشت: داریوش یزدانی با دو فصل بازی تو استقلال بارها به خودش اجازه داده که جای بزرگان استقلال حرف بزنه و نظر بده و امروز هم گفته نباید وریا غفوری و علی سامره رو استقلالی بدونیم چون هر کسی علیه سرمربی استقللال حرف بزنه، استقلالی نیست!!! بهتره ایشون الکی ژست متعصبها رو نگیره. خوب یادمون هست که تو‌ دوران مربیگری فرهاد مجیدی بارها علیه فرهاد مصاحبه کرد و حتی شاکی بود که چرا مدیران وقت، فرهاد رو به عنوان سرمربی انتخاب کردن. اونوقت الان میگه هر کی مصاحبه کنه، استقلالی نیست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار