واکنش ایران در پی ادعای رسانه‌های آمریکایی برای ترور دونالد ترامپ

در پی ادعای چند رسانه آمریکایی مبنی بر وجود شواهدی برای تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ترور دونالد ترامپ، مقامات وزارت امور خارجه به این اتهامات واکنش نشان دادند.

به گزارش رصد روز، در پی ادعای چند رسانه آمریکایی مبنی بر وجود شواهدی برای تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ترور دونالد ترامپ، مقامات وزارت امور خارجه به این اتهامات واکنش نشان دادند.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به فرید زکریا در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان که از او پرسیده بود آیا ترور نافرجام ترامپ، انتقام کشته شده [سردار] قاسم سلیمانی بود، گفت: «ما برای برقراری عدالت راه‌‌های قانونی و قضایی را در چارچوب داخلی و در سطح بین‌المللی دنبال می‌کنیم».

باقری هم‌چنین در پاسخ به زکریا که پرسیده بود آیا این به این معنی است که از اقدامات خشونت‌آمیز خودداری می‌کنید، گفت: «ما فقط از اقدامات قانونی ایرانی و بین‌المللی و روند قضایی پیروی می‌کنیم». او هم‌چنین افزود: «تا کنون ما این را انجام دادیم و این حق ما است و البته آن را ادامه می‌دهیم. آمریکا‌یی‌ها به طور علنی گفتند که فرمانده نظامی ما را کشتند. پس حق طبیعی ما است که موضوع را دنبال کنیم و آنهایی که در این پرونده متهم‌اند باید در دادگاه حاضر شوند».

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز برخی گزارش‌های ادعایی در یکی از رسانه‌های آمریکایی پیرامون نقش ایران در حمله مسلحانه اخیر به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در پیگرد قضایی ترامپ به دلیل نقش مستقیم او در جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم است، اما هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد ایران برای چنین اقدامی را قویا رد می‌کند و چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی می‌داند.

پیش از این نیز دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به این اتهامات، اعلام کرد «اتهامات بی‌اساس و مغرضانه» است.

شب گذشته، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چند منبع مطلع ادعا کرده که مقامات ایالات متحده در هفته‌های اخیر مدعی دریافت اطلاعاتی در مورد توطئه ایران برای تلاش برای ترور دونالد ترامپ شده‌اند. این مسئله منجر به افزایش امنیت در اطراف رئیس جمهور سابق توسط سرویس مخفی در هفته‌های اخیر شد. با این حال، به گفته این منابع، هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط توماس متیو کروکس، قاتل احتمالی که روز شنبه اقدام به ترور نافرجام رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده کرد، با این موضوع وجود ندارد. پولیتیکو و آکسیوس هم با انتشار گزارش‌های مشابهی چنین ادعاهایی را تکرار کرده‌اند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار