واگذاری ۸۱۴۲ واحد مسکونی به خانواده های پرمعلول در ۵ سال اخیر

بنیاد علوی با اختصاص 513 میلیارد و 550 میلیون تومان اعتبار،8142 واحد مسکونی را طی 5 سال اخیر به خانواده های پر معلول در سراسر کشور واگذار کرد.

به گزارش رصد روز به نقل از  مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ استان فارس با تعداد ۷۰۸ واحد مسکونی و اختصاص ۳۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در رتبه اول تحویل واحدهای مسکونی برای خانواده های بیش از یک معلول در فاصله سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ قرار دارد.

استان تهران با تحویل ۵۳۳ واحد مسکونی و تخصیص ۲۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در رتبه دوم و پس از آن استان کرمان با اختصاص ۳۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و خانه دار کردن ۵۰۳ خانواده پرمعلول در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان های اصفهان با تحویل ۴۹۳ واحد مسکونی و اختصاص ۳۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان و خراسان رضوی با تحویل ۴۹۱ واحد مسکونی و تخصیص ۲۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان در ردیف های پنجم و ششم واگذاری واحدهای مسکونی خانواده های پر معلول قرار دارند.

همچنین در میان استان های کشور، ایلام و سمنان هر کدام به ترتیب با ۶۲ واحد مسکونی و هزینه ۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومانی و ایلام با تحویل ۴۸ واحد مسکونی و اختصاص ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان در پایین ترین رتبه ها و به دلیل تعداد کمتر خانواده های پرمعلول قرار دارند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط