وضعیت خرید و فروش طلا در آینده

قیمت طلا این روزها نوسانات زیادی را پشت سر می‌گذارد. کارشناسان بر این باورند که پول‌هایی که پیش از این از بازار خارج شده بود، دوباره به سمت طلا و سکه روانه می‌شوند.

به گزارش رصد روز، طلا امروز روند معکوسی را در پیش گرفت و نزولی شد، اما در بازار سکه روند قیمتی متفاوتی بود؛ چراکه سکه طرح جدید ارزان و سکه طرح قدیم در مرز فتح کانال بالاتر قرار گرفت. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز، ششم شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۵۸۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم، ۵۳ هزار تومان ریزش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۷۷۹ هزار تومان عرضه شد.

سکه اما با روندی متفاوت از بازار طلا صبح خود را آغاز کرد. سکه طرح جدید امروز ۴۵۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و به ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد.

طلای جهانی هم امروز با پنج دلار کاهش نسبت به دیروز، در سطح ۲۵۰۸ دلار قرار گرفت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ششم شهریور ۱۴۰۳
علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:« پیش از این پیش‌بینی می‌شد که سکته‌های سه ماهه پس از انتخابات ریاست جمهوری در بازار داخلی طلا و سکه دیده شود، اکنون هم این اتفاق با تغییر و تحولات احتمالی بازار قابل رصد است.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود:« به نظر می‌رسد تا شش ماه آینده بازار طلا و سکه یک روند رو به رشدی را تجربه کند، اما باید به این نکته توجه کرد که این روند رشد بسیار آرام خواهد بود. البته این رشد هم بیشتر تحت تاثیر نوسانات دلار در کشور است و نه انس جهانی طلا.»

طباطبایی در رابطه با وضعیت خرید و فروش طلا در آینده گفت:« با توجه به خروج پول‌های خاکستری که در هفته‌های گذشته به سمت ثبت‌نام ایران خودرو رفت، پیش‌بینی می‌شود که مجددا این پول‌ها به سمت بازار طلا و سکه بازگردد. البته ورود این پول‌ها به سمت بازار طلا و سکه تنها قیمت‌ها را با شیب ملایمی به سمت بالا هدایت می‌‍کند.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار