وقت بازگشت به بازار ارز دیجیتال فرا رسیده؟ / جذابیت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران ایرانی‌

خریداران هر گرم طلا در یک‌ماه اخیر نهایتا بازدهی هشت درصدی را تجربه کرده‌اند؛ در بازار ارز دیجیتال با خرید سولانا می‌توانستید ظرف همین مدت نزدیک ۶۸ درصد سود کنید!

به گزارش رصد روز،قیمت دلار ناپرهیزی کرد و در هفته گذشته با رشدی معادل هزار و ۴۰۰ تومان، بازدهی مثبت سه درصد را از خود به‌جا گذاشت. طلای ۱۸ عیار و سکه امامی هم هفته پیش همین میزان سودآور بودند، اما حتی در هفته‌ای که بازار طلا و ارز تحت تاثیر اخبار هیجانی جنگ غزه، به نفع سرمایه‌گذاران حرکت می‌کرد، سود بازار ارز دیجیتال به مراتب شیرین‌تر بود.

قیمت بیت‌کوین در هفته قبل به تنهایی ۱۴.۲ درصد بالا رفت و سرمایه‌گذاران با سولانا و کاردانو به ترتیب ۱۸.۸ درصد و ۱۵.۱ درصد سود را تجربه کردند. اگر بازه مقایسه را گسترش دهیم و عملکرد انواع ارز دیجیتال را در یک‌ماه گذشته بررسی کنیم، نتایج شگفت‌انگیز بیشتری حاصل می‌شود؛ چیزی مثل بازدهی ۶۷ درصدی سولانا که دست‌کم هشت برابر بازدهی یک‌ماهه هر گرم طلا ۱۸ عیار است!

بازدهی انواع سکه، ارز و طلا
قیمت هرگرم طلا هفته قبل از دو میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۰۰ تومان به دو میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید تا با ثبت رشد ۷۹ هزار و ۲۰۰ تومانی معادل ۳.۱ درصد بازدهی مثبت داشته باشد. طلا ۱۸ عیار برای سرمایه‌گذاران خود در یک‌ماه اخیر هشت درصد سود به همراه آورده و از این نظر بهترین عملکرد را داشته.

سکه امامی در هفت روز ۳.۳ درصد و در یک‌ماه بازهی ۷.۷ درصدی را از خود به یادگار گذاشته است. قیمت سکه امامی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل به ۲۹ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان رسید که نسبت به معاملات ابتدای هفته حدود ۹۹۰ هزار تومان بهبود پیدا کرده است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم از ۲۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تا ۲۶ میلیون و ۲۸۷ هزار تومان پیش‌روی کرد و بازدهی هفت‌روزه ۲.۷ درصدی را ثبت کرد. بازدهی یک‌ماهه این سکه هم ۷.۳ درصد برآورد می‌شود.

ربع سکه با ۶.۵ درصد بازدهی یک‌ماهه در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. این سکه در معاملات هفته قبل ۲۰۰ هزار تومان گران شد و از ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید تا سرمایه‌گذاران بازدهی هفتگی ۱.۸ درصدی را شاهد باشند.

قیمت سکه نیم بهار آزادی در طول هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته و بازدهی ۱.۳ درصدی را رقم زده، اما همین سکه در بازه یک‌ماهه نزدیک پنج درصد سودآوری داشته است.

دلار با رشد هزار و ۴۰۰ تومانی هفته قبل ۲.۷ درصد بازدهی داشته، ولی در بازه یک‌ماهه، سرمایه‌گذاران را به سود چهار درصدی رسانده است. قیمت درهم در یک هفته گذشته سه درصد رشد کرده و در بازه یک‌ماهه با افزایش ۲.۸ درصدی روبرو است. آن‌هایی که در سبد سرمایه‌گذاری خود یورو جا داده بودند، در بازه هفت‌روزه و یک‌ماهه به ترتیب بازدهی مثبت دو درصد و منفی ۲.۷ درصدی را به چشم دیدند.

منبع: فرارو

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار