پرداخت بیش از ۱۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات کلان توسط بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۲

بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر رشد 40 درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک سینا در پایان سال 1402 در مقایسه با سال 1401 این بانک 139 هزار میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخشهای مختلف پرداخت کرده تا همسو با سیاستهای اقتصادی دولت گام بردارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بدون شک تحولات بانک سینا با توجه به سهامداران نام آشنای آن یکی از مهمترین اتفاقات شبکه بانکی در دو سال گذشته بود. سیر صعودی سودسازی، نمایش قابل قبول در بازار سرمایه، افزایش سطح درآمدها و بهبود درآمدهای عملیاتی در کنار مشارکت قابل توجه در طرحها و پیشروی به سمت بانکداری دیجیتال از مهمترین نتایج بانک سینا در دوسال گذشته بود که بخش مهمی از آن را باید در راهبرد مدیریتی بانک جستجو کرد.

رشد تسهیلات پرداختی بانک سینا

بانک سینا سال ۱۴۰۲ رادر شرایطی به پایان برد که بررسی عملکرد این بانک نشان از رشد شاخص های مالی در همه ارکان دارد. مهمترین شاخصهایی که در پایان سال گذشته برای بانک سینا جابجا شد مربوط به تراز مالی، میزان تسهیلات و درآمدزایی بود که از این حیث باید بانک سینا را جزو بانکهای بالانشین گروه بانکی دانست هرچند که اگر بنا به میانگین رشد شاخصها باشد بانک سینا از حیث ضریب تغییرات جزو سه بانک نخست کشور در سال ۱۴۰۲ بود.

یکی از مهمترین انتظارات دولت سیزدهم از شبکه بانکی افزایش نقش آفرینی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت و تسهیل پرداخت تسهیلات با رعایت ضوابط بود که از این جهت خصوصاً در سال گذشته شاهد جهشی قابل توجه در شبکه بانکی بودیم خصوصاً اینکه حجم تسهیلات تکلیفی بانکها در سال گذشته با توجه به اضافه شدن برخی ردیفهای پرداختی مانند ودیعه مسکن، فرزندآوری و نیز افزایش میزان وام قرض الحسنه ازدواج افزایش یافت.

بررسی ها نشان میدهد که مانده تسهیلات اعطایی بانک سینا در پایان سال گذشته بیش از ۶۶۶ هزار و ۵۹ میلیارد ریال بود که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی را خلق کرده کع با توجه به میانگین رشد پرداخت تسهیلات شبکه بانکی در بخش خصوصی بانک سینا از این حیث جزو ۵ بانک برتر کشور دیده می شود.

پرداخت ۱۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات کلان

براساس گزارشات بانک مرکزی میزان تسهیلات کلان بانک سینا در پایان سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال بود که با توجه به سیاستهای اتخاذ شده وزارت اقتصاد در خصوص مشارکت بانکها در بخش خصوصی و تشریک ساختاری در بخش دولتی می توان اذعان کرد که بانک سینا در این بخش نمره قبولی بالایی دریافت خواهد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار