پرسش اول مهر پزشکیان از دانش آموزان+ ویدیو

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور یافت.

به گزارش رصد روز، مسعود پزشکیان صبح امروز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران حضور یافت.

 

پزشکیان زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد

 

 

 

پرسش مهر امسال رییس جمهور از دانش‌آموزان چه بود؟

رئیس جمهور گفت: تلاش می‌کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه‌ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود.

مسعود پزشکیان صبح امروز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران خطاب به دانش آموزان، اظهار کرد: باید کاری کنیم شما خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید بری کشور افراد موثری باشید. اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود. باید قدردان خانواده دکتر حسن عسکری باشیم تا این مدرسه را درست کردند تا در امکانات خوبی درس بخوانید.

رئیس جمهور افزود: باید تلاش کنیم چنین امکاناتی برای همه دانش آموزان شکل بگیرد. روش آموزش را به گونه ای طراحی کنیم تا شما خلاق شوید، با هم همکاری کنید، راه حل پیدا کنید، با هم دوست باشید و به فکر مردم باشید تا فردا را بسازید.

وی خاطرنشان کرد: ما در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش این طراحی را خواهیم داشت تا همه دانش آموزان موفق شوند. مدیران و سیاستگذاران ما باید به این فکر باشند و عدالت و همه امکانات برای همه مردم باید فراهم شود. معلمان باید علم و مهارت خود را به گونه ای ارتقا دهند که شما دانش آموزان بدون دردسر بالا بیایید و بتوانید انسان های خوبی شوید و دوست باشید. فردای کشور با دوستی ساخته می شود.

پزشکیان ادامه داد: با دعوا و اختلاف مشکل حل نمی شود. شما دانش آموزان دلسوز مردم باشید. سعدی شعری دارد که  بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند. ما باید به فکر همه مردم  باشیم. تلاش کنیم تا می توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد. شما با راهی که انتخاب می کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید.

رئیس جمهور همچنین گفت: دعا کنید برای ما تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشور در سفر به نیویورک باشیم.

وی با طرح این پرسش که راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور چیست؟ تصریح کرد: مشکل ما در کشور دعوای بی خود است و سر این دعواها همدیگر را بیرون می کنیم و نتیجه این می شود که قدرت ما کم می شود و نمی توانیم مشکل مردم را حل کنیم و در برابر دشمن نمی توانیم برنده شویم. وحدت ما موجب قدرت ما می شود. دشمنی و خراب کردن یکدیگر، کشور را خراب می کند. دل ما باید برای هم بتپد. باید یار یکدیگر باشیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط