پرویز فتاح در لیست کابینه پزشکیان قرار می گیرد؟

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حضور پرویز فتاح در لیست پیشنهادی پزشکیان به مجلس برای وزارت نیرو قطعی شده است.

به گزارش رصد روز، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حضور پرویز فتاح در لیست پیشنهادی پزشکیان به مجلس برای وزارت نیرو قطعی شده است.

 

پرویز فتاح درحال حاضر رئیس ستاد اجرایی فرمان است و پیشتر نیز وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد بوده است.

فتاح در ایام تبلیغات انتخاتی در کمپین انتخاباتی سعید جلیلی فعال بود و جزو چهره هایی بود که گفته می شد در صورت رأی آوردن جلیلی در قامت معاون اول در دولت او حضور خواهد داشت.

پرویز فتاح متولد ۱۳۴۰ است و در صورت قطعی شدن حضور او در دولت جزو چهره هایی با سن بالا محسوب می شود که با شاخص های شورای راهبری و اظهارات پزشکیان مبنی بر استفاده از نیروهای جوان و جدید همخوانی ندارد.

 

سید پرویز فتاح قره‌باغ (زادهٔ ۱۳۴۰) نظامی و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۴۰۲ به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت می‌کند. او پیش از این در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. فتاح فعالیت سیاسی خود را از جهاد سازندگی آذربایجان غربی آغاز کرد سپس در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست. وی در دولت نهم، در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر نیرو بود، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ نیز رئیس کمیته امداد امام خمینی و همچنین از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بوده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۲۰ فتاح را در فهرست سیاه قرار داد و تحریم کرد.

حواشی
پرویز فتاح در مصاحبه تلویزیونی درخصوص بازپس‌گیری مستغلات تحت تملک، افراد و نهادهایی خاصی چون دفتر محمود احمدی‌نژاد، مرکز مطالعات و تحقیقات زنان(معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی)، کاخ مرمر(مجمع تشخیص مصلحت نظام)، املاک مدرسه فرهنگی(غلامعلی حداد عادل)، همچنین املاک و مستغلات در اختیار بنیاد باران (سیدمحمد خاتمی)، مجلس شورای اسلامی و زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح (همچون نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه) را زیر سؤال برد. در مقابل، دفتر محمود احمدی‌نژاد، روابط عمومی تشخیص مصلحت، غلامعلی حداد عادل، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی، روابط عمومی پادگان دوکوهه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، در برابر اظهارات فتاح، موضع‌گیری کردند. به‌دنبال آن فتاح اظهار داشت که این تصرفات شخصی نبوده و به‌علت نحوه بیان ناقص اطلاعات خود، از همه آن‌ها عذرخواهی کرد

نشان مدیریت جهادی
وی در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی کشور نشان ملی مدیر برگزیده جهادی را دریافت کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار