پزشکیان باید آمادگی انجام جراحی عمیق اقتصادی را داشته باشد

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران بیان کرد: جراحی‌های اقتصادی در حوزه ارز و انرژی کار خیلی سخت و همراه با خون‌ریزی و درد است. دولت باید اراده کند و همه مقامات دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رخ دهد.

به گزارش رصد روز، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان کرد: دولت چهاردهم وارث یک مجموعه بسیار نامناسب است و وضعیت اقتصادی خوب نیست، دولت‌ها انتخاب می‌شوند تا شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کنند.

روغنی گلپایگانی افزود: دولت چهاردهم هم به لحاظ تحریم‌ها، هم فروش نفت و هم مشکلات ساختاری که در داخل کشور وجود دارد، کار سختی پیش رو دارد و احتمالا انتخابات آمریکا می‌تواند مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کند؛ بنابراین دولت باید یک کابینه بسیار قوی ایجاد کند، کابینه‌ای که تصمیم‌گیر، قاطع، کارشناس و کاربلد باشد و بتواند مسائل و مشکلات اساسی کشور را برطرف کند.

وی ادامه داد: مسائل کشور قابل حل است و اینطور نیست که بگوییم قابل حل نیست، منتها نیازمند برنامه، ثبات، تصمیم و اراده است تا این‌ها کنار هم قرار بگیرد و وضعیت اقتصاد کلان و خرد، سفره و معیشت مردم را بهبود ببخشد. البته ابرچالش‌هایی در کشور مانند ناترازی انرژی وجود دارد که در کوتاه مدت قابل حل نیست و حداقل سه سال فرصت و زمان می‌خواهد.

این فعال اقتصادی با بیان این که امیدوار به حل مسائل کشور هستم و می‌توانیم مشکلات کشور و مردم را با اراده، وحدت ملی و به دور از جنگ و دعوا و سیاسی‌کاری برطرف کنیم، گفت: کشور باید به سمت یک‌سری جراحی عمیق اقتصادی مانند یارانه انرژی حرکت کند، این جراحی از موضوعات کلانی است انجام آن مستلزم گفتگو، شفافیت و صداقت با مردم است. امروز آب در کشور ما از بنزین گران‌تر است، این موارد باید حل شود و درآمدهایی که ایجاد می‌شود خرج زیرساخت‌های اصلی کشور شود.

روغنی گلپایگانی گفت: جراحی‌های اقتصادی در حوزه ارز و انرژی کار خیلی سخت و همراه با خون‌ریزی و درد است. دولت باید اراده کند و همه مقامات دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رخ دهد. این روند مانند وضعیت بیمار مبتلا به دیابت است که پایش باید از مچ قطع شود و اگر قطع نشود ناچار به بالاتر می‌رسد و زانو باید قطع شود؛ بنابراین اگر جراحی اقتصادی به تاخیر بیفتد، سخت‌تر و دردناک‌تر می‌شود، دولت باید آمادگی این را داشته باشد که این جراحی پر درد را در کشور انجام دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار