پست بانک در خصوص بیش از ۴۶ میلیارد تومان برداشت غیرقانونی توضیح دهد

حرف و حدیث در مورد نتایج حاصل از گزارشات مالی منتهی به پایان سال ۹۸ پست ‌بانک بسیار زیاد است اما چند مسئله که در گزارش فعلی به یکی از آن ها می پردازیم بیش از همه چیز به چشم می خورد در طبقه بندی حساب های دریافتنی بانک بر اساس دستورالعمل مص...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شفافیت در موضوع فعالیت بنگاه های اقتصادی موضوع تازه‌ای در بدنه اقتصادی کشور نیست اما این موضوع به پایان نرسیده همچنان با جدیت پیگیری می شود حساسیت در نوع فعالیت بانک‌ها و بیمه ها زمان بیشتر می‌شود که در فهرست سهامداران آنها به نحوی پای دولت و یا یکی از نهادهای وابسته به دولت مشاهده می گردد این موضوع سبب خواهد شد تا مردم حداکثر شفافیت و آشکارسازی را در ساز و کار مالی این بنگاه‌ها را مطالبه کنند در چند سال گذشته همواره به دلیل نبود شفافیت در این بنگاه‌ها شاهد اتفاقات بدی در پیکره اقتصادی کشور و بنگاه های پولی و مالی بودیم که تبعات بین‌المللی بسیار بدی را برای کشور رقم زد در واقع باید اذعان کرد که موضوع شفافیت حالا دیگر فقط مطالبه دستگاههای قانونی ذیربط نیست و این مسئله مورد انتظار همه مردم است. متاسفانه باید گفت که گستردگی دستگاه‌های دولتی و اجرایی سبب شده تا هر بار شاهد حضور یکی از ارکان دولتی در بنگاههای اقتصادی کشور باشیم موضوعی که مسئله خصوصی سازی را با چالش های جدی و قابل اهمیت روبرو می‌کند. پست بانک یکی از نهادهای وابسته به دولت است که بهزاد شیری در آن به نمایندگی از وزارت اقتصاد به عنوان نایب رئیس و مدیر عامل فعالیت می کند. شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت ، سازمان خصوصی سازی و شرکت سهامی بیمه ایران از دیگر اعضای هیئت مدیره پست بانک هستند.

حرف و حدیث در مورد نتایج حاصل از گزارشات مالی منتهی به پایان سال ۹۸ پست ‌بانک بسیار زیاد است اما چند مسئله که در گزارش فعلی به یکی از آن ها می پردازیم بیش از همه چیز به چشم می خورد در طبقه بندی حساب های دریافتنی بانک بر اساس دستورالعمل مصوب شورای پول و اعتبار به موضوع ۴۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برداشت غیرقانونی دفاتر میرسیم.

از مبلغ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال سایر حساب های دریافتنی مشکوک الوصول بانک این مبلغ به عنوان برداشت‌های غیرقانونی دفاتر ثبت شده است. هرچند که در ادامه توضیح داده شده که این مبالغ انتقالی از سال های قبل از سال ۹۰ بوده که بابت آن بیش از ۱۲۵۰ میلیارد ریال ذخیره در حسابها منظور شده و از این بابت پرونده هایی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است اما باید دید که چه اتفاقی که باعث شده تا بیش از ۴۶ میلیارد تومان برداشت غیر قانونی دفاتر در حسابهای مالی پست بانک مشاهده شود.

این برداشت های غیرقانونی که در باجه های خدمات بانکی صورت گرفته مطمئنا اعتماد مردم به نظام بانکی را کاهش خواهد داد و امیدواریم که بهزاد شیری و سایر مدیران فعلی و قبلی پست بانک در خصوص این مسئله توضیح متقنی داشته باشند.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار