آیا وقت خانه تکانی در هیئت مدیره بانک مسکن فرا نرسیده؟

پشت پرده حضور ۹ ساله جعفر آقا ملایی در هیئت مدیره بانک مسکن چیست؟

در حالیکه قانونگذار حضور بیش از 6 سال در هیئت مدیره بانکها و شرکتهای دولتی را به صرفه و صلاح ندانسته و این موضوع مغایر با قوانین حاکمیتی شرکتیست اما از زمان حضور جعفر آقا ملایی در هیئت مدیره بانک مسکن 9 سال می گذرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک مسکن یکی از پنج بانک توسعه ای کشورست که وظایف مهمی را در نهضت ملی مسکن دنبال می کند هرچند که در عمل به این مهم حرف و حدیث زیاد و اما و اگر بسیارست اما یکی از مهمترین مسائل در خصوص بانکی مانند مسکن که یکی از بالهای مهم اجرایی وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصادست به موضوع مدیریت و کم و کیف اعضای هیئت مدیره آن مربوط می شود.

نگاهی به فهرست اعضای هیئت مدیره این بانک و مدت زمان حضور آنها در بانک مسکن مشخص می کند که از زمان حضور جعفر آقا ملایی در هیئت مدیره آن ۹ سال می گذرد که خود از عجایب حضور افراد در هیئت مدیره بانکهاست.

حضور ۹ ساله جعفر آقا ملایی در هیئت مدیره بانک مسکن با کدام توجیه؟

جعفر آقا ملایی از فروردین ۹۴ در هیئت مدیره بانک مسکن حضور دارد که این مسئله مغایر با روح قانون است. طبق قانون هیچ فردی نمی تواند بیش از ۶ سال عضو هیئت مدیره یک بانک باشد اما در خصوص جعفر آقاملایی با وجود صراحت قانون در این باره گویا شاهد استثنایی هستیم که بهترست بانک مسکن در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به آن شفاف سازی کند.

گفتنیست در دی ماه سال ۱۴۰۱ کارزاری جهت جلوگیری از فعالیت و حضور آقا ملایی در ترکیب هیئت مدیره بانک مسکن به راه افتاد که به امضای ۲.۰۵۶ نفر رسید.

آیا بی توجهی به قانون در بانکهایی مانند مسکن که به نوعی ویترین اجرای قانون در شبکه بانکی هستند دستمایه ایجاد شبهه و شائبه نخواهد شد و آب در آسیاب فرصت طلبان نخواهد ریخت؟

به نظر می رسد سیدعباس حسینی باید قاطعیت در برخورد با مواردی که نقض آشکار قانونست را از هیئت مدیره خود شروع کرده و به بیرون بسط دهد چرا که مماشات در این زمینه می تواند پیامدهای جبران ناپذیری در استنکاف برخی در تمکین از قانون و دستورات مدیریتی به همراه داشته باشد که زیبنده نظام بانکی و اقتصاد کشور نیست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط