پیام برانکو برای قهرمانی پرسپولیس+ عکس

برانکو ایوانکوویچ با انتشار پستی در فضای مجازی به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش رصد روز، برانکو ایوانکوویچ با انتشار پستی در فضای مجازی به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد.

تیم پرسپولیس شب گذشته در آخرین بازی فصل در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان بود که با شکست تیم محرم نویدکیا سرخ‌ها به عنوان قهرمانی رسیدند و جام را بالای سر بردند.

قهرمانی پرسپولیس با واکنش بسیاری از چهره‌های سابق این تیم همراه شد و اکنون برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق و بسیار محبوب پرسپولیسی‌ها برای این تیم پیام تبریک فرستاده است.

برانکو با انتشار تصویری از قهرمانی پرسپولیس در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «تبریک!!»

5 12

گفتنی است پرسپولیس با هدایت برانکو بعد از سال‌ها که این تیم قهرمانی در لیگ برتر را به فراموشی سپرده بود طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشید و حتی فینالیست آسیا شد و با ادامه حضور مربی کروات روی نیمکت سرخ‌ها پرسپولیس به سه قهرمانی متوالی دست یافت و ایوانکوویچ به چهره‌ای بسیار محبوب در بین پرسپولیسی‌ها تبدیل شد.

برانکو ایوانکوویچ (به کرواتی: Branko Ivanković) (زادهٔ ۲۸ فوریه ۱۹۵۴ در واراژدین) بازیکن پیشین در پست هافبک و سرمربی کنونی فوتبال اهل کرواسی است.برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود. او تیم فوتبال امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرد و همچنین در لیگ برتر به عنوان سرمربی با باشگاه پرسپولیس به سه قهرمانی متوالی لیگ دست یافت و موفق شد با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ راه پیدا کند. او اکنون سرمربی تیم ملی چین است.

مربیگری
تیم ملی ایران
برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود. او تیم فوتبال امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرد.

بهترین رتبه ایران در رده‌بندی فیفا، در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵، و در حالی که تیم ملی با هدایت برانکو در یک بازی مانده به پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ صعود خود به این مسابقات را قطعی کرده بود کسب گردید. در این رده‌بندی تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رده پانزدهم فیفا بهترین رنکینگ تاریخ فوتبال ایران را به دست آورد. سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را در آن زمان، برانکو ایوانکوویچ بر عهده داشت.

پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس با توجه به قول‌های حسین هدایتی جهت پرداخت مبلغ قرارداد برانکو، با او به توافق رسید و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد.

او چهلمین سرمربی تاریخ پرسپولیس، پنجمین کروات و چهاردهمین مرد خارجی نیمکت پرسپولیس بود. او در فصل اول حضور خود با کنار گذاشتن چندین بازیکن تیم توانست علاوه بر پیروزی در شهرآورد با پرسپولیس چند پله صعود کند؛ فصل بعد برانکو و پرسپولیس ضمن به‌دست آوردن رکوردهای مختلف لیگ داخلی ایران، به دلیل تفاضل گل کمتر، نایب قهرمان لیگ برتر شدند (لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴)؛ در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶، برانکو با پرسپولیس بااختلاف‌ترین (امتیاز در جدول) قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را به‌دست آورد و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران (۱۳۹۶٬۱۳۹۷٬۱۳۹۸) نیز شد. در آن فصل پرسپولیس رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد یا شکست. همچنین برانکو برای نخستین‌بار پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. وهم چنین برانکو با پرسپولیس موفق به قهرمانی در جام حذفی ایران شد.

او توانست یازدهمین و دوازدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ سراسری ایران را نیز به همراه این تیم به‌دست آورد و ۳ هفته زودتر به عنوان قهرمانی لیگ هفدهم وهجدهم دست یافت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار