پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان / خیزش گرد و خاک در سه استان

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه 29 شهریور 1401، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان از فراهم شدن شرایط برای وقو ع پدیده گردوخاک در کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان از فراهم شدن شرایط برای وقو ع پدیده گردوخاک در کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار در جنوب و غرب کشورو خیزش گرد و خاک در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

صادق ضیاییان  اظهار کرد: در سه روز آینده در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب و غرب کرمان وقوع رگبار ورعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهارکرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ و ۳۱ شهریورماه) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و زاگرس مرکزی و جمعه (اول مهرماه) در برخی نقاط شمال غرب این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان مهیا خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور ‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پس فردا ( ۳۰ شهریورماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳  و حداکثر دمای ۳۳  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۹  و ۸  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدید و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب و غرب کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و زاگرس مرکزی و جمعه در برخی مناطق شمال غرب این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان مهیاست.

رگبار باران در غرب

پیش بینی وضع هوای تهران فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی این استان، صاف تا قسمتی ابری و غبارو کاهش کیفیت هوا در نیمه‌جنوبی و مناطق پرتردد شهری پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران برای امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریور) با توجه به تقویت پایداری در اکثر مناطق استان، آسمان صاف تا قسمتی ابری در نیمه‌جنوبی و مناطق پرتردد گاهی همراه با غبار و کاهش کیفیت هوا دربعضی ساعات به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از عصر سه‌شنبه (۲۹ شهریور) تا جمعه ( اول مهر) افزایش ابرناکی، وزش باد گاهی وزش باد شدید در سطح استان، در نیمه‌شمالی استان و ارتفاعات دربعضی ساعات همراه با رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۲۹ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۳۰ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای۲۱ و حداکثر دمای۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸: مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۹: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غرب مرکزی.

خیزش گرد و خاک در سه استان

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد(جنوب شرقی) و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و دور از ساحل میانگین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸: دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس، در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد‌های دریایی و خطر خسارت به شناور‌های کوچک و سبک و تفریحی.

توصیه: محدودیت و احتیاط در فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار